کدخبر : 7952
چهارشنبه 24 اکتبر 2018 - 8:28
فاقددیدگاه
ایلامیان به طور متوسط سالانه 29 بار به پزشک مراجعه می کنند

افزایش دانش عمومی سلامت در سطح استان ضرورتی اساسی

سالانه بیش از 80 میلیارد تومان در کشور صرف چاپ دفترچه های درمان می شود که با این رقم می توان بخش زیادی از مشکلات بیمه شدگان را مرتفع نمود.

 

مراجعه زیاد مردم استان ایلام به پزشکان و مراکز درمانی بیش از میانگین کشوری و تحمیل هزینه های مضاعف به اقتصاد خانوارها و همچنین بیمه های حمایتی نیازمند فرهنگ سازی و افزایش دانش عمومی سلامت می باشد.

“نورالدین رحیمی” در نشست خبری به مناسبت آغازهفته سلامت اظهار داشت: ایلامیان به طور متوسط سالانه ۲۹ بار به پزشک مراجعه می کنند که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری آمار بالایی محسوب می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام انتخاب پزشک معتمد خانوادگی و دریافت مشاوره و راهنمایی اولیه برای پرهیز از مراجعات مکرر به پزشکان و همچنین تصورات نتیجه نگرفتن از پزشکان متعدد را به حداقل می رساند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت بوده و این آمار در استان ایلام ۳۴۵ هزار نفر می باشد. وی اضافه کرد: این جمعیت بیمه شده سالانه ۲میلیون و ۵۰۰هزار بار به مراکز پزشکی، کلینیکی و پاراکلینیکی طرف قراداد بیمه سلامت مراجعه کرده‌اند.

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام صرفه جویی در هزینه ها و تلاش برای ارتقاء سطح حمایتی از جمله برنامه های در دست اجرا برشمرد و عنوان کرد: سالانه بیش از ۸۰ میلیارد تومان در کشور صرف چاپ دفترچه های درمان می شود که با این رقم می توان بخش زیادی از مشکلات بیمه شدگان را مرتفع نمود. وی حذف دفترچه های کاغذی و الکترونیکی نمودن خدمات قابل ارائه از جمله برنامه های جدید در راستای کاهش هزینه ها است.

دکتر رحیمی ابراز داشت: عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و درمان از جمله برنامه هایی می باشد که از طریق توسعه زیرساخت های درمان و بستر سازی حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم در حال تحقق است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.