کدخبر : 7930
شنبه 20 اکتبر 2018 - 15:11
فاقددیدگاه

تردد زائران از مرز مهران ۱۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات، گفت: تردد زائران از این مرز(از ابتدای ماه صفر تا کنون) به عراق 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

نورالله دلخواه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه افزایش کل تردد ها در سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ۲/۳ درصد افزایش داشته است، افزود: موج حضور زائران در اربعین آغاز شده و هر لحظه بر تعداد زائران حسینی در مرز مهران افزوده می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر (ورود و خروج) از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند.
دلخواه از آمادگی امکانات و زیرساخت لازم در پایانه مرزی مهران برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته این مرز ظرفیت تردد روزانه ۱۸۵ هزار زائر را دارد.
وی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از گذرگاه مرزی مهران آماده است ضمن اینکه نقاط حادثه خیز مسیرهای منتهی به پایانه مرزی شناسایی شده و ایمن سازی شده اند.
دلخواه با اشاره به اقدام های انجام شده در ورودی شهر و پایانه مرزی مهران گفت: یکی از مشکلات سال های گذشته نبود پارکینگ ناوگان عمومی و اتوبوس بین شهری بود که در این خصوص کارهای مناسبی برای رفع مشکلات این حوزه انجام شده است.
وی به پیش بینی افزایش تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و گفت: تدارکات کافی برای مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جا به جایی زائرین عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین با انجام فراخوان صورت می گیرد و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همانند سال های گذشته استفاده خواهد شد.
وی مرز مهران را اولین مرز پرحجم از نظر خروج و ورود زائران اربعین حسینی معرفی کرد و افزود: با همراهی و کمک دستگاه های استانی نقاط ضعف موجود در پایانه های تا قبل از اربعین برطرف می شود.
دلخواه با بیان اینکه پایانه مرزی مهران با تمام امکانات آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: پایانه مهران نزدیک به ۹۶ گیت خروجی دارد که در حال حاضر امکان تردد در تمامی آنها برقرار است.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در ۱۱ کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط ۶ هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین نزدیک به سه میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.