کدخبر : 7918
چهارشنبه 17 اکتبر 2018 - 8:16
فاقددیدگاه

۶۵ درصد زائران اربعین با ماشین شخصی به مرزها مراجعه می کنند

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: 65 درصد زوار اربعین با ماشین شخصی به مرزها مراجعه می کنند که تامین پارکینگ خودروها را با مشکل روبرو می کند.

به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری عصر دوشنبه در نشست کمیته مشارکت های مردمی اربعین استان اظهار داشت: همه امکانات در مرزهای کشور برای تردد زوار فراهم شده است و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: برنامه و هدف وزارت کشور این است اربعین مردمی برگزار شود و برپایی موکب ها برای خدمات رسانی به زوار نیز بخشی از کار بزرگ اربعین است.
ذوالفقاری با اشاره به اینکه ۶۵ درصد زوار اربعین با ماشین های شخصی برای سفر به مرزها استفاده می کنند و ۳۵ درصد از وسایل عمومی استفاده می کنند، افزود: خوشبختانه پارکینگ های مرزهای کشور از جمله در مرز مهران به خوبی برای مردم فراهم شده است.
وی افزود: دولت حمایت های خود را موکب ها انجام خواهد داد و از ظرفیت های استان های معین برای خدمات رسانی به زوار در مرزهای کشور نیز استفاده می شود.
معاون امنیتی وزیر کشور اعلام کرد: جانمایی موکب های توسط مسئولان استانی انجام گیرد ولی در هر صورت ملاحظات ترافیکی و اننظامی در ایجاد موکب های مد نظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: مرز مهران با توجه به شرایط خاص در بحث زیرساخت های بیشتر مورد توجه قرار گرفته و هم اکنون امکانات و زیرساخت های این مرز بیشتر از گذشته است.
استاندار ایلام نیز افزود: در خصوص برپایی موکب ها در مسیرهای اربعین و خارج از شهرها حرف ما این بوده که با توجه به حجم ترافیک و استفاده مردم از اربعین در داخل شهرها موکب ها ایجاد نشوند ولی در بحث شهر مهران با ایجاد کمیته ای جانمایی موکب ها بازبینی و کارشناسی شود.
قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: کمیته ای با حضور دستگاه های مرتبط و نماینده موکب داران برای جانمایی موکب های مردمی بازبینی شود و با توجه به جمیع جهات نسبت به برپایی موکب ها تصمیم گیری شود.
وی گفت: با شرکت بازرگانی و استان های معین مذاکراتی صورت داده ایم برای کمک به موکب داران استان برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

۳۴۰ موکب در استان ایلام فعالیت می کنند
سخنگوی کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان گفت: امسال ۳۴۰ موکب در قالب ۲۴ مجتمع مرکزی در استان ایلام از زوار اربعین حسینی پذیرایی می کنند.
حجت الاسلام علی چراغی پور بیان داشت: فعالیت این موکب ها به صورت شبانه رزوی شامل پخت و توزیع غذای گرم در سه وعده صبحانه، ناهار، شام و میان وعده به عموم زائران خواهد بود.
به گفته وی، فعالیت این موکب ها از ۲۸ مهرماه آغاز و تا پنج روز پس از اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) ادامه خواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.