کدخبر : 7911
دوشنبه 15 اکتبر 2018 - 14:18
فاقددیدگاه
حاشیه های نظام مهندسی ساختمان ایلام پایان پذیر نیست!

معطل کردن امور مردم به چه جرمی؟!

براساس آئین نامه جدید هنوز انتخاب متولی اصلی تایید نقشه ها مشخص نشده و در این رابطه تفاهم نهایی صورت نگرفته است.

جامک/ مهدی کاکاخانی: سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام به عنوان یک سازمان غیر دولتی و غیر انتفاعی حرفه ای، بیش از یک دهه است که با حواشی متعددی همراه بوده است. هشتمین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره  این سازمان نیز همانند ادوار گذشته از این  حواشی به دور نبوده و به نظر می رسد قرار نیست این نهاد به سمت آرامش و ارتقاء خدمات رسانی مطلوب به مردم جهت دهی شود.

براساس پیام های دریافتی از مخاطبین گفته می شود تا زمان صدور اعتبارنامه و تغییر و تحول هیئت مدیره قدیم و جدید (۱۵ آبانماه)، امور مراجعین معطل مانده و عملا  فعالیت این سازمان در بخش تایید نقشه ها تعطیل شده است. این در حالی است که در آستانه شروع فصل بارندگی و به تبع آن کُند شدن آهنگ ساخت و سازها، تسریع در رسیدگی به تقاضای مراجعین بیش از هر زمان دیگری ضروری می باشد.

یکی از متقاضیان دریافت پروانه ساختمان به خبرنگار جامک گفت: بیش از دو هفته است که به صورت مرتب و روزانه برای دریافت مجوز ساخت منزل شخصی به سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام مراجعه می کنم اما نه کاری انجام می گیرد و نه کسی پاسخگو هست!

برای اطلاع از این موضوع، تلاش شد تا از  طریق اعضای فعلی علت را جویا شویم که متاسفانه ارتباطی میسر نشد. اما در گفتگو  با یکی از منتخبین دور هشتم که نخواست نامش فاش شود، مشکل و وقفه ایجاد شده را ناشی از اختلاف نظر بین سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداری ایلام عنوان کرد.  وی بیان داشت: این اختلافات در رابطه با اجرای شیوه نامه جدید پیرامون تایید نقشه ها می باشد. وی افزود: براساس آئین نامه جدید هنوز انتخاب متولی اصلی تایید نقشه ها مشخص نشده و در این رابطه تفاهم نهایی صورت نگرفته است.

آنچه که واضح و روشن بوده این است که در حال حاضر به هر دلیلی سیستم سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام دچار وقفه شده و رسیدگی به درخواست های ذی نفعان بی جواب مانده است. این نوشتار هم به دنبال معرفی مقصر و یا تقاضایی برای برخورد با مقصرین را ندارد. بلکه هدف یادآوری ضررهای وارده و همچنین انتقال پیام نارضایتی شدید ارباب رجوع های این سازمان به نهادهای نظارتی می باشد.

بنابراین انتظار می رود  اداره راه و شهرسازی به عنوان دستگاه مرتبط و شهرداری ایلام به عنوان نهاد متولی اصلی این امور هر چه سریعتر وارد عمل شوند و برای از سرگیری فرایند خدمات رسانی این سازمان تصمیمات راهگشا اتخاذ نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.