کدخبر : 7824
جمعه 28 سپتامبر 2018 - 20:18
فاقددیدگاه

مجازات محتکران و گرانفروشان بازدارنده نیست، مردم را آگاه کنید

صدور جرایم سنگین، پلمپ و نصب بنر در سردرب واحدهای متخلف، معرفی صنوف اخلالگر از طریق رسانه ها و همچنین راه اندازی سامانه درج نام و نشانی واحدهای متخلف برای اطلاع عموم، می تواند بستر و زمینه بازگشت آرامش به بازارها و فروکش نمودن تب وتاب خرید خانواده ها را فراهم نماید.

جامک: مهدی کاکاخانی

شرایط حاکم بر وضعیت بازار کشور به سمت و سویی در حال حرکت است که اگر تعداد سه میلیون کارمند دولت بسیج شوند و هر نفر مقابل یک واحد عرضه کننده کالا و خدمت به صورت شبانه روزی نگهبانی داده و با متخلفین در همان محل برابر قانون برخورد شود، باز نتیجه دلخواه حاصل نمی گردد. به نظر می رسد کار از بگیر و ببند گذشته چون مجازات ها و برخوردهای تعزیری با متخلفین بازار چندان بازدارنده و پیشگیرانه نمی باشد و بایستی به دنبال راهکار دیگری بود.

تحریک تقاضای کاذب و ترویج خرید اقلام مورد نیاز از ترس گران شدن و تبعیت بی چون و چرای مردم از طرح ها و برنامه های سودجویان و فرصت طلبان، در حال قربانی نمودن ملت است. گرانفروشان، محتکران، اخلال گران، دلالان و سودجویان به درستی خلاء های قانونی را شناسایی کرده و با میدان داری فضای اقتصادی کشور، ناجوانمردانه معیشت و زندگی مردم را به باد فنا داده اند.

این دشمنان و قاتلان پنهان و پشت پرده قشر مستضعف و کم درآمد جامعه به صورت مستقیم جنگ ویران کننده ای را شروع کرده اند. آنان بی پروا و بدون ترس از عواقب این شیوه ثروت اندوزی یکه تاز شده اند. در نقطه مقابل مردم هم با خریدهای خارج از چارچوب و بالا بردن تب افزایش تقاضا در حال فربه نمودن آنان هستند.

بی تردید در وضعیت کنونی کشور، آگاه سازی، اطلاع رسانی و اعتماد سازی جامعه بیش از هر زمان دیگری لازم است. تشویق به خریدهای غیر ضرور، تبدیل منازل به انبار کالاها، نشر اخبار ناامید کننده و تبلیغ ترس از آینده، تحریک تقاضا برای خرید یک کالای خاص به صورت همزمان و سایر موارد؛ فشنگ و مهمات اسلحه این دلالان و سودجویان است که تاکنون با موفقیت به کار گرفته و به درستی از آن بهره برده اند.

در چنین شرایطی، وظیفه تریبون داران مخصوصا رهبران فکری جامعه و صاحبان رسانه بیش از هر زمان دیگری سنگین  شده است. از راههای موثر برای گذر از این وضعیت و ناکام گذاشتن عاملین این نبرد سخت و ویرانگر، آگاهی بخشی و هوشیارکردن مردم است.

راه اندازی پویش های مردمی “نخریدن” و تشویق فروشندگان به اجرای طرح عدم عرضه بیش از نیاز کالاهای اساسی به خریداران ناآگاه، تقویت حس مسئولیت پذیری آحاد جامعه در مقابل محتکران، گرانفروشان و اخلال گران از طریق گزارش به نهادهای نظارتی و از همه مهمتر برخورد سخت و بازدارنده تعزیرات حکومتی با متخلفین از طریق صدور جرایم سنگین، پلمپ و نصب بنر در سردرب واحدهای متخلف، معرفی صنوف اخلالگر از طریق رسانه ها و همچنین راه اندازی سامانه درج نام و نشانی واحدهای متخلف برای اطلاع عموم، می تواند بستر و زمینه بازگشت آرامش به بازارها و فروکش نمودن تب وتاب خرید خانواده ها را فراهم نماید.

 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.