کدخبر : 7700
دوشنبه 27 آگوست 2018 - 7:48
فاقددیدگاه

سایت جدید روستای تاریخی سرابکلان سیروان افتتاح شد

سایت جدید روستای تاریخی سرابکلان شهرستان سیروان در سومین روز از هفته دولت در آئینی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، فرماندار و امام جمعه سیروان و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار سیروان در این آئین گفت: این سایت با ۱۴ هکتار مساحت و اعتبار ۲ میلیارد ریال تسطیح و برای ساخت و سازهای جدید آماده سازی شده است.
جواد رحیمی مقدم افزود: با توجه به ممنوعیت ساخت و سازهای جدید در روستای تاریخی سرابکلان، با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنیاد مسکن سایتی در نزدیکی محل کنونی روستا جانمایی شده است.
وی یادآور شد: روستای تاریخی سرابکلان در سه فاز و در مدت چند سال به سایت جدید انتقال داده می شود تا امکان کاوش و پژوهش های باستان شناسی بر روی آثار تاریخی مدفون شده در زیر روستا فراهم شود ضمن اینکه مشکلات ساکنان در زمینه ساخت و جدید نیز حل می شود.
وی تاکید کرد: مشوق هایی برای انتقال ساکنان روستا به سایت جدید در نظر گرفته شده است و به زوجین و افرادیکه تمایل به ساخت و ساز داشته باشند تسهیلات ارزان قیمت و زمین با قیمت مناسب داده می شود.
به گزارش ایرنا، روستای سرابکلان بر روی شهر تاریخی سیروان قرار گرفته است و مردم این روستا خانه های خود را بر روی آثار تاریخی ارزشمند مربوط به دوران ساسانی و قرون اولیه اسلامی ساخته اند که ضمن ایجاد مشکلات عدیده برای ساکنان به تخریب آثار تاریخی نیز منجر شده است.
از سال های گذشته تا کنون بحث جابجایی ساکنان این روستا به سایت جدید مطرح است اما بدلایلی تا کنون عملی نشده بود.
محمد نوذری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام به همراه فرماندار و امام جمعه سیروان و جمعی از مسئولان، طرح های هفته دولت در شهرستان سیروان را افتتاح کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.