کدخبر : 7660
جمعه 24 آگوست 2018 - 14:15
فاقددیدگاه

۲۰۰ طرح دولتی در ایلام آماده واگذاری به بخش خصوصی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: 200 طرح نیمه تمام و یا تکمیل دولتی در این استان آماده واگذاری به بخش خصوصی است که لیست کامل و مصادیق آنها در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

رحمت اله قیصوری اظهار داشت: این طرح ها شامل فضاهای ورزشی، استخرها، مجتمع های فرهنگی و توریستی و پروژه های آب و فاضلاب است.
وی تاکید کرد: بر اساس قانون و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، طرح های دولتی برای تکمیل یا بهره برداری به بخش خصوصی واگذار می شود و به این منظور مشوق های ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است.
**۱۰ سال معافیت مالیاتی و بیمه ای و ایجاد کاربری های جانبی از جمله مشوق های ویژه
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: معافیت مالیاتی و بیمه ای تا ۱۰ سال پس از بهره برداری و ایجاد کاربری های جانبی مانند سالن مراسمات از جمله مشوق های ویژه برای سرمایه گذاران طرح های دولتی است.
قیصوری افزود: متقاضیان می توانند به منظور افزایش توجیه اقتصادی طرح های دولتی، کاربری بخش هایی از طرح را به تجاری و یا دیگر کاربری های مد نظر خود تغییر دهند.
وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات با بهره پایین و قسط بندی در زمان بهره برداری و همچنین مشارکت دولت در تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز طرح ها از دیگر مشوق ها برای متقاضیان طرح های دولتی است.
وی تاکید کرد: فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد شده است که مسیر سرمایه آنها به جای بازار سکه و طلا به سمت ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد سوق داده شود.
**دستگاه ها در واگذاری طرح های دولتی مانع تراشی نکنند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه تمامی طرح های دولتی باید طی امسال و سال آینده به بخش خصوصی واگذار شوند، گفت: دستگاه ها به هیچ عنوان نباید مانع تراشی کرده و فرآیند واگذاری را سخت و زمان بر کنند.
قیصوری تاکید کرد: برخی مدیران تصور می کنند با واگذاری طرح ها به بخش خصوصی قدرت دستگاه ها کم می شود اما باید توجه کنند سرمایه گذاری دولت در این طرح ها در حال هدر رفتن است و طرح ها نیز روز بروز مستهلک می شوند بنابراین بهترین فرصت برای بهره برداری سریع تر آنها، مشارکت بخش خصوصی است.
وی یادآور شد: تمامی مدیران ملزم به ساده سازی فرآیند واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی هستند و مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد آنها محسوب می شود.
**ایلام جزو استان های برتر در زمینه واگذاری طرح های دولتی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: ایلام جزو استان های برتر کشور در زمینه واگذاری طرح های دولتی است و سال گذشته بیش از ۵۹ پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.
قیصوری افزود: استان ایلام بر اساس ارزیابی های انجام شده ۱۰۰ درصد تعهد خود در سال ۹۶ را اجرایی کرده است با این وجود راضی کننده نیست و با وضع مطلوب فاصله داریم.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه از تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست: برای تسریع در فرآیند واگذاری اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند./ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.