کدخبر : 7624
دوشنبه 13 آگوست 2018 - 15:01
فاقددیدگاه
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام:

استان ایلام جزء سه استان برتر کشور در زمینه کسب مدال های قهرمانی

استان ایلام براساس شاخص های جمعیتی و تعداد مدال های قهرمانی کسب شده در مسابقات رسمی داخلی و بین المللی طی سال 1396 جزء سه استان برتر کشور قرار دارد.

پایگاه خبری جامک: مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه های گروهی استان اظهار داشت: در طی سال ۱۳۹۶ در مجموع ۵۶۰ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران استان ایلام کسب شده که از نظر جایگاه و وضعیت آماری، استان در بین سه مرکز برتر کشور جای گرفته است.  وی اضافه کرد: تعداد ۲۰ مورد عناوین تیمی در رده های اول تا سوم کشور، تعداد  ۱۳ مورد مدال آسیایی  و تعداد ۱۱ مورد مدال جهانی از جمله افتخارات ورزشکاران استان در سال گذشته می باشد. وی بیان داشت: سال گذشته تعداد ۱۵۳ نفر به اردوهای تیم ملی رشته های مختلف ورزشی دعوت شدند که از این تعداد ۴۸ نفر موفق به پوشیدن لباس تیم ملی شده و به مسابقات بین المللی اعزام شدند.

“بهروز حیدرزاده” خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد مدال های بازی های آسیایی کشورهای اسلامی که توسط ورزشکاران کشورمان کسب شد، مربوط به نمایندگان استان ایلام بوده که این نسبت ها امیدبخش و قابل توجه ای می باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام در ادامه این جلسه به وضعیت زیرساخت های  ورزش استان اشاره و بیان داشت: سرانه فضای ورزشی استان ۸۸٫۵ سانتی متر می باشد. وی میانگین سرانه فضای ورزشی کشوری را ۵۶٫۲۲ سانتی متر عنوان نمود که با بررسی آمار استان و مقایسه آن با کشور، وضعیت قابل قبولی از این نظر شاهد هستیم.

حیدرزاده ابراز امیدواری کرد: با اتمام طرح ها و پروژه های در دست اجرا، پیش بینی می شود در پایان سال ۱۳۹۸ سرانه ورزشی استان، از استاندارد جهانی یک متر، بیشتر شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام از رویکرد تمرکز گرایی و پرداختن به توسعه زیرساخت های ورزشی در سراسر استان خبر داد و بیان داشت: طرح آمایش فضای های ورزشی در دستور کار بوده و تمام انرژی خود را معطوف به توسعه زیرساخت های مناطق کم برخوردار و محروم نموده ایم.

 

تشکیل “خانه جوانان” بستری برای اجرای فعالیت های خلاقانه  

در ابتدای این جلسه خبری معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان به تشریح وضعیت این حوزه و اقدامات انجام شده پیرامون مسائل جوانان و خانواده ها پرداخت.

“محمدرضا تردست” اظهار داشت: ۲۳ دستگاه و نهاد دولتی امور مربوط به جوانان و خانواده را در قالب ستاد امور جوانان پیگیری می کنند که دبیرخانه این ستاد در اداره کل ورزش و جوانان مستقر است. وی با اشاره به شرح وظایف و خدمات قابل ارائه توسط این معاونت گفت: حوزه امور جوانان نهادی عملیاتی نبوده و عمده فعالیت های اجرایی و توسعه ای را از طریق تشکل های مردم نهاد پیگیری و به انجام می رساند.

این مسئول اضافه کرد: بودجه حوزه جوانان در سال ۹۶  رقمی بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان بوده که علیرغم ناچیز بودن و کفاف نکردن طرح ها و برنامه های در دست اجرا، از طریق سمن ها و تشکل های مردم نهاد برای طرح های توانمند سازی  و آموزش های کاربردی، هزینه شده است.

تردست بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار متقاضی تسهیلات ازدواج در سامانه مربوطه ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از ۹۳ درصد آنها موفق به دریافت وام خود شدند. وی به تاسیس “خانه جوانان” در محل فرهنگسرای جوان واقع در مرکز استان اشاره و بیان داشت:  خانه جوانان به عنوان مکانی مناسب زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و خلاقانه برای جوان ۱۵ تا ۲۲ سال به صورت کاملا رایگان فراهم  نموده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام معرفی و تشریح ظرفیت “خانه جوانان”  توسط فعالان رسانه ای را خواستار شد و خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی جامعه، نیاز روزافزون و کم هزینه جوانان به فضاهای لازم برای نقش آفرینی در مناسبت های فرهنگی و اجتماعی و همچنین توانمند سازی آنان، معرفی این مکان و تشویق جوانان برای بهره گیری مناسب از این ظرفیت، می تواند باعث پویایی جامعه هدف و تزریق روحیه نشاط و خودباوری به جوانان گردد.

اضافه می شود در این نشست خبری، خبرنگاران سوالاتی در زمینه استادیوم ۱۵ هزار نفری تختی، توسعه فضاهای ورزش همگانی، توجه به قهرمانان رشته های ورزشی و… مطرح که مدیر کل و معاون امور جوانان به این سوالات پاسخ های لازم ارائه نمودند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.