کدخبر : 7422
سه‌شنبه 17 جولای 2018 - 7:26
فاقددیدگاه

حال مردم خوب نیست

عدالتی که روز به روز کمرنگ تر می شود ، فاصله طبقاتی که به شکافی عظیم تبدیل شده است ، اخلاق که کالای نادر سیاست و فرهنگ ما شده ،فرهنگ که متعدد دستگاهایی که فقط بلدند پولش را بخورند ، سیاست که ملعبه دست کوتوله ها شده ، مسئولیت پذیری که لقلقه زبانهاست ، معنویت که کنج عزلت گزیده است ، دین که فقط نانش را می خوریم ، شهدا که فقط فخرشان را می فروشیم ، و .....

پایگاه خبری جامک/ رضا رستمی*

دولت ها و نهادهای مختلف عموما برای ارتقاء و بهبود سطح رفاه و کیفیت زندگی شهروندان شکل گرفته اند، معمولا هم حقوق و تکالیفی دو طرفه تعیین و تبیین می گردد تا هر کدام از طرفین ضمن رسیدن به خواسته ها و مطالبات خود، حرکت در مسیر پیمودن راه برای رسیدن به مطلوب دنبال کنند.

دولت ها و حکومت های مردمسالار برای جلب حمایت بیشتر و حداکثری شهروندان، همواره از حق مردم و حد حکومت سخن می گویند و در بیشتر موارد نیز در عمل به این شعار آرمانی و توسعه گرا پایبند می باشند، چه اینکه اعتماد و مشارکت بالای شهروندان در انجام وظایف خود در رابطه با تعهداتی که به عنوان شهروند پذیرفته اند در عمل به استحکام و تقویت پایه های هم جامعه و هم دولت مستقر منجر می شود و البته عکس آن نیز کاملا می تواند صدق کند.

در آستانه چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته ایم ، نظامی که با اراده و خواست اکثریت مردم و با انقلابی فراگیر در سال ۱۳۵۷ شکل گرفته و استقرار یافت ، در طی این چهل سال همواره بر منابر دینی و مذهبی ما در این کشور در حوزه اخلاق و رفتارهای دینی گفته اند و اکنون نیز می گویند که طبق احادیث و روایات متعدد اگر عمر کفاف بدهد انسان ها در چهل سالگی کامل شده و معمولا دیگر نباید گناهان و اشتباهات گذشته را انجام داده و یا تکرار کنند .به نوعی پیام نهان این گفته ها این است که خداوند متعال شاید برخی از گناهان و خطاها را تا چهل سالگی قلم عفو و بخشش بکشد اما پس از آن را ، با دقت بررسی نموده و پاسخ می خواهد و کیفر و جزا می دهد .

و امروز …. چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد ، انقلابی که بن مایه های قوی دینی و مذهبی و عدالت گرایانه داشت ، انقلابی که در پی رفع تبعیض و ظلم بود ، انقلابی که برای تقسیم عادلانه امکانات و استعدادهای فراوان و خدادادی این کشور شکل گرفت ، انقلابی که نهالش با خون های بهترین فرزندان این ملک و ملت آبیاری شد و امروز به درختی تناور تبدیل شده است .

و امروز …. کانالهای تلویزیونی ، امواج رادیویی ،شبکه های اینترنتی ، فضای گسترده مجازی و … ( حتی داخلی ها ) را که نگاه کرده و بررسی می کنی ، خروجی نسبی بیشتر آنها کورسویی از امید را هم برایت باقی نمی گذارند ، خبرها و تصاویر و تحلیل ها و میزگردهای منتشره در بیشتر آنها از فاصله گرفتن از آرمانهای اصیل انقلاب و نظام اسلامی می گویند .

عدالتی که روز به روز کمرنگ تر می شود ، فاصله طبقاتی که به شکافی عظیم تبدیل شده است ، اخلاق که کالای نادر سیاست و فرهنگ ما شده ،فرهنگ که متعدد دستگاهایی که فقط بلدند پولش را بخورند ، سیاست که ملعبه دست کوتوله ها شده ، مسئولیت پذیری که لقلقه زبانهاست ، معنویت که کنج عزلت گزیده است ، دین که فقط نانش را می خوریم ، شهدا که فقط فخرشان را می فروشیم ، و …..

کدام یک از اینها کار دشمن است ؟ این همه مسئول و مقام و برنامه نویس دنبال چه بوده اند ؟ کدام روز نیست که پرونده ای از بی عرضگی عده ای رو نشود ؟ دزدی و غارتگری در آن سوی مرزها به همه ما و آرمان هایمان نخندد ؟ چرا اینگونه شدیم ؟ کسی هست که پاسخی بدهد ؟

اصلا کسی بلد است حرفی بزند ؟ کسی هست که مسئولیتی بپذیرد ؟ یا باز هم چون همیشه منتظرند تا مقام معظم رهبری حرفی بزنند و جمله ای بگویند و راهی نشان بدهند تا همه مثل رستم دستان به میدان آمده و شروع به سخنرانی و پیام و تجزیه و تحلیل و بنرنویسی بکنند و بی آنکه در میدان عمل اقدامی انجام دهند باز هم همه چیز فراموش بشود .

چنگ اندازیهای گاه و بیگاه این مقام و آن مسئول به یکدیگر مردم را عاصی کرده است، در روزهایی نه چندان دور جوانان این دیار جان خود را در کف دست گرفتند تا کسی جرات نگاه چپ به یک وجب از آب و خاک و ناموس این مملکت نکند با این وضعیت چه کسی جوابی برای آنها دارند ؟

آقایان مسئول !! حال این ملک و ملت خوب نیست ، اصلا خوب نیست ، فکری اساسی و چاره ای جدی باید اندیشید ، برای اعلام اسامی دزدان و خیانت کاران به این ملت دهها بار است حروف الفبا را شخم زده اید ، ( م. ر ) ( الف .س ) ( ج .ه ) و…. کافی است دیگر،طرحی نو لازم است درانداخته شود ، هزینه اش هر چه باشد باز هم همین مردم آماده پرداخت آن هستند ، نترسید ، آسیبی به شما و میز و مال و اموالتان نمی رسد ، آقازاده ها در آن سوی آبها در امن و امان هستند.

در چهل سالگی قدرت و مدیریت قرار گرفته اید ، اشتباه کافی است ، آزمون و خطا بس است ، کفران نعمت نکنید ، بیش از این با بزرگی و دیانت و نجابت این مردم بازی نکنید و با بصیرت بنگرید تا سیمای آینده را در آیینه ی گذشته تمام قد ملاحظه بفرمایید!

*سردبیر هفته نامه مانشت

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.