کدخبر : 7392
چهارشنبه 11 جولای 2018 - 14:41
فاقددیدگاه
رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس در ایلام؛

محرومیت زدایی از دهستان زردلان توسط آستان قدس رضوی

تشکیل کانون خادم یاران و عضویت صاحبان رسانه های استان، فرصتی مناسبی جهت بهره گیری از ظرفیت فعالان رسانه ای به وجود می آورد.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدمات آستان از جغرافیای مشهد مقدس خارج و در حال فراگیری در سراسر کشور است.

“علی اصغر شریفی راد” خاطر نشان کرد: تشکیل دفاتر نمایندگی در استان ها در راستای اجرای این ماموریت می باشد. وی اضافه کرد: اهداف و برنامه های پیش بینی شده در محورهای مختلف تدوین شده است که براساس برنامه زمانبندی اجرایی می شوند.

این مسئول اعلام داشت: شناسایی خانواده های نیازمند فاقد پوشش سازمان ها و نهادهای حمایتی، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، حمایت مالی از طرح های اشتغالزا برای افراد نیازمند و فاقد سرمایه، تامین کمک هزینه دارو برای محرومین و بیماران صعب العلاج، تهیه جهیزیه زوج های فقیر و همچنین اعزام زیارت اولی هایی که به دلیل عدم توان مالی تاکنون موفق به زیارت امام هشتم نشده اند، از جمله این اقدامات است.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام به تعیین منطقه محروم زردلان از توابع شهرستان چرداول به عنوان دهستان هدف برای بهره مندی از حمایت های آستان خبر داد و بیان داشت: براساس ماموریت جدید سطح رفاه عمومی و معیشتی ساکنین دهستان زردلان به وضعیت مطلوبی خواهد رسد و غبار محرومیت از چهره این منطقه زدوده خواهد شد.

دکتر شریفی راد با اشاره به تشکیل کانون های خادم یار اضافه کرد: فرایند عضو گیری افراد علاقمند از یک بازه زمانی طولانی به کمتر از ۶ ماه رسیده است. وی تشکیل کانون خادم یار در گروه رسانه های استان را فرصتی مناسب جهت بهره گیری از ظرفیت فعالان رسانه ای استان عنوان داشت.

این مسئول خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان را جزء وظایف اساسی آستان قدس دانست و یادآور شد: با کمک خیرین و استفاده از ظرفیت های خوب استان و همچنین تلاش و برنامه ریزی نمایندگی آستان رضوی در استان در آینده شاهد اقدمات موثری خواهیم بود.

دکتر شریفی راد اضافه کرد: تهیه ۳۱۴ بسته حمایتی برای خانوارهای محروم و نیازمند، مساعدت مالی و تامین هزینه های درمان ۴۲۷ بیمار ناتوان و محروم، کمک هزینه دارو و خدمات پزشکی برای ۷۱ نفر بیمار سرطانی فاقد پوشش های حمایتی، تهیه جهیزیه برای ۱۰۰ زوج جوان نیازمند، مساعدت به ۷۱ مورد ایتام سادات و همچنین اعزام زیارت اولی ها به مشهد مقدس از جمله برنامه ها و هدف گذاری این نمایندگی در طی سال جاری در سطح استان ایلام می باشد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام یادآور شد: برنامه های دهه کرامت از ۲۴ تیر همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا سوم مردادماه که مصادف با میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است، ادامه خواهد یافت. شریفی راد ابراز داشت: در این ایام تعدادی از خادمان حرم رضوی در چارچوب طرح زیر سایه خورشید با حضور در استان برنامه های مختلفی همچون دیدار با اقشار مختلف ، بازدید از مراکز درمانی و دیدار با بیماران و همچنین حضور در زندان ها و مراکز کمیته امداد و خانواده های نیازمند داشته و در کنار این موضوع جشن زیر سایه خورشید نیز در بوستان تفریحی چغاسبز برگزار خواهد شد.

این مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد با همفکری و همراهی همه فعالان فرهنگی و خیرین بتوانیم  از ظرفیت آستان قدس برای کمک رسانی به محرومین و نیازمندان استان بهره گیری های لازم به عمل آوریم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.