کدخبر : 7367
دوشنبه 9 جولای 2018 - 21:30
فاقددیدگاه

باند کلاهبرداری اینترنتی در ایلام دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری باند کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش جامک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار نورعلی یاری گفت: اعضای باند سه نفره ای که از طریق شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در قالب فالگیری و رمالی در سراسر کشور از هموطنان کلاهبرداری می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری ۷۵۰ میلیون ریالی یک رمال و فالگیر در شبکه های اجتماعی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی ایلام تاکید کرد: پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی شبانه روزی توسط کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، اعضای این باند را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه به طور همزمان در ۲ استان مرکزی کشور شناسایی و دستگیر کرد.
یاری ادامه داد: شیوه کلاهبرداری متهمان به این صورت بود که با درج و انتشار آگهی طالع بینی و فال گیری پس از جلب اعتماد و سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان با دادن وعده‌های دروغین از آنها مبالغ زیادی پول دریافت می‌کردند.
وی یادآور شد: از این باند تعداد زیادی سکه، ارز و تجهیزات رایانه ای و رمالی نیز کشف و توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان ایلام تاکید کرد: متهمان در بازجویی های اولیه به کلاهبرداری به مبلغ بیش از پنج میلیارد ریال از هموطنان اعتراف کرده اند.
سردار یاری با هشدار به کاربران فضای مجازی اضافه کرد: افراد سودجو مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می کنند که می طلبد هموطنان با حساسیت و آگاهی در فضای مجازی وارد، تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.
وی تصریح کرد: متأسفانه کلاهبرداری مالی به روش طالع بینی و کف بینی با تازگی به یکی از روش های مجرمان در فضای مجازی تبدیل شده است، به کاربران توصیه می کنیم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به چنین تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود اعتماد نکرده و فریب نخورند.
وی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی گفت: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.