کدخبر : 7353
پنج‌شنبه 5 جولای 2018 - 15:19
فاقددیدگاه
به بهانه خبر دستگیری آقای مدیر کل

کاش کمی آبروداری می کردیم…

نیک می دانیم مقوله نظارت و برخورد با مفاسد اقتصادی خصوصا مفاسد سیستماتیک و نهادینه شده در طی این سال ها به شدت فراموش شده و شکی نیست بخش زیادی از بی اعتمادی و شکاف ایجاد شده در سطح جامعه، متاثر از همین شیوه رفتاری، تبعیض و عدم برخورد با مفاسد اقتصادی است.

مهدی کاکاخانی

مدیر مسئول جامک

در میانه ماه تیر و در روزهایی که گرمای سوزان هوا، قطعی های مکرر برق، کم آبی و از همه مهمتر افزایش سرسام آور قیمت کالاها و خدمات، بدخلقی مردم را تشدید کرده است، انتشار خبر دستگیری مدیر کل و چند نفر از کارکنان یکی از ادارات دولتی به اتهام اختلاس یک میلیارد تومانی در کمترین زمان به موضوع اول استان تبدیل شد.

از آنجایی که در خبر اعلام شده توسط یک مقام قضایی از کسی نامی برده نشد، اما به دلیل کوچک بودن و شناخت بالای مردم استان از همدیگر در کسری از ثانیه نام مدیرکل و سایر افراد دستگیر شده توسط کاربران فضای مجازی رمزگشایی شد و علاوه  بر صدور احکام سنگین توسط افکار عمومی و وارد نمودن آسیب جدی به آبرو و حیثیت آنان، حجم عظیمی فشار روحی و روانی به خانواده هایشان تحمیل شد که به نظر می رسد این همه نامهربانی و قضاوت های نابجا قبل از به سرانجام رسیدن نهایی این پرونده شایسته آنان نبوده و نیست.

به طور قطعی یکی از مطالبات همیشگی مردم و رسانه ها از سازمان های نظارتی برخورد با تخلفات نهادهای دولتی بوده است. نیک می دانیم مقوله نظارت و برخورد با مفاسد اقتصادی خصوصا مفاسد سیستماتیک و نهادینه شده در طی این سال ها به شدت فراموش شده و شکی نیست بخش زیادی از بی اعتمادی و شکاف ایجاد شده در سطح جامعه، متاثر از همین شیوه رفتاری، تبعیض و عدم برخورد با مفاسد اقتصادی است.

اما در خصوص این پرونده بایستی بپذیریم که نحوه طرح موضوع در سطح افکار عمومی شفاف و روشن نبود و همین امر باعث ایجاد ذهنیت های مختلف شده و از همه مهمتر برای حفظ آبرو افراد و تشریح علت وقوع این اختلاف حساب ها تلاشی صورت نگرفت.

به دلیل عدم آگاهی از پرونده و همچنین عدم دسترسی به جزئیات موضوع نمی توانیم اظهار نظری پیرامون این اتهام داشته باشیم و قصد هم نداریم اقدام نهادها نظارتی را کمرنگ و یا به چالش بکشیم اما آنچه قصد داریم بیان کنیم این است که به نحوه اطلاع رسانی و تشریح فرایند این پرونده انتقاد داریم. چرا که این شیوه اتخاذ شده به راحتی آب خوردن آبروی چندین انسان که هنوز گناه آنها اثبات نشده است مفت و مجانی بر باد داد.

قطعا در روزهای آتی جزئیات این پرونده برای افکار عمومی روشن می شود. هرچند تاکنون هم اطلاعاتی به صورت غیر رسمی در دسترس است، امید داریم که این شیوه برخورد و فضا سازی ها باعث نشود که سایر مدیران و کارشناسان تاثیر گذار در فرایند توسعه ای جرات خود را برای حل مشکلات و پیشرفت استان از دست بدهند.

انتظار می رود در شرایط کنونی و با توجه به تاثیرگذاری رسانه های اجتماعی بر افکار عمومی و عدم امکان مدیریت صحیح و درست بر تولید محتوا در بستر این رسانه ها، کسانی که در این حوزه مسئولیت دارند بایستی برای طرح موارد مشابه نسبت به رعایت همه جوانب و ملاحظات اجتماعی خاص استان ایلام حساسیت بیشتری به خرج دهند تا انشاءالله علاوه بر ایمن سازی و پیشگیری از تخلفات احتمالی، شاهد پویایی و شفافیت بیشتر در عملکرد مدیران و نهادهای عمومی و دولتی استان باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.