کدخبر : 7303
یکشنبه 24 ژوئن 2018 - 15:08
فاقددیدگاه

۲۴ درصد بودجه کشور صرف بخش فرهنگ می شود

استاندار ایلام گفت: 24 درصد بودجه کشور صرف بخش فرهنگی می شود که تاثیرگذار اما هنوز به شرایط ایده آل نرسیده است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در همایش فعالان حوزه فرهنگ دینی ایلام اظهار کرد: با ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و مهم ترین برهه از تاریخ کشور که همزمان با بدعهدی های آمریکا است، باید نقاط ضعف را رفع و نقاط مثبت را تقویت کنیم.
وی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: نظام ما بر پایه جمهوریت و اسلامیت بنا نهاده شده و استقلال به معنای کامل در کشور حکم فرماست، با وجود گره های بسیار به بخشی از شعارها و اهداف جمهوری اسلامی رسیده ایم.
استاندار ایلام یادآور شد: همه ما دولت، ملت و حکومت سرنشینان یک کشتی هستیم که باید اتحاد خود را در برابر دشمنان حفظ و تابع رهبر بوده و اصول و ارکان نظام را بپذیریم.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده کشور بیکاری است که همه مسئولان در بخش های مختلف باید زمینه توسعه و ایجاد اشتغال را فراهم و با ارائه راهکار کاستی های فرهنگی، دینی، اجتماعی و اقتصادی را رفع کنند.
وی با بیان اینکه ایران کشوری با مردم سالاری دینی است، گفت: آرا مردم در جمهوریت نظام لحاظ شده و برای حفظ آن صدها هزار شهید تقدیم شده است، اگر از اهداف خود دست برداریم خون شهدا پایمال و نظام به خطر خواهد افتاد.
استاندار ایلام اضافه کرد: برای حفظ نظام باید تابع مقام معظم رهبری باشیم، با فساد مبارزه و مشکلات جامعه را بزرگنمایی نکنیم.
سلیمانی دشتکی به موضوع اربعین نیز اشاره کرد و افزود: موضوع اربعین بعنوان یکی از ظرفیت های دینی و مذهبی باید برای استان بعد اقتصادی و اشتغال ایجاد کند.
وی یادآور شد: کنگره اربعین باید بطور کامل مردمی شود و از ظرفیت خیران و تشکل های مردمی استفاده کرد دولت نیز باید زیرساخت هایی از جمله جاده، آب، برق و گاز را فراهم کند و در کنار آن مجتمع های انتفاعی با سود اقتصادی برای مردم استان راه اندازی شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام نیز در این نشست گفت: سازمان تبلیغات اسلامی اولین نهادی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بصورت شورا در سال ۶۰ تشکیل شد و در سال ۶۸ به سازمان ارتقا یافت.
حجت الاسلام محمد فتاحی افزود: بیش از ۴۶۰ روحانی در هشت سال دفاع مقدس به جبهه ها اعزام شده اند و ۴۶۰ کارشناس اداری قرآنی در کل کشور فعالیت می کنند.
وی یادآور شد: ۲۴۰ مبلغ مذهبی در سطح استان فعالیت دارند که از این میزان ۸۰ نفر همراه خانواده های خود در مناطق روستایی و محروم فعالیت می کنند.
وی با اشاره به راه اندازی سه پایگاه فرهنگی در مناطق حاشیه ای ایلام گفت: سه پایگاه فرهنگی در راستای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی راه اندازی می شود و سه روحانی نیز در این پایگاه ها مستقر می شوند.
حجت الاسلام فتاحی تاکید کرد: کانون های تبلیغی، انجمن های اسلامی و اتحادیه موسسات قرآنی باید تقویت شوند چرا که در صورت تقویت تشکل های دینی یک انقلاب فرهنگی رخ می دهد و در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار خواهند بود.
اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است که در این راستا همایش فعالان حوزه فرهنگ دینی در ایلام با حضور استاندار و معاونان برگزار و به فعالان این حوزه لوح تقدیر اهدا شد./ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.