کدخبر : 71
پنج‌شنبه 28 می 2015 - 15:17
فاقددیدگاه

رویکرد وزارت امور خارجه، تحقق اقتصاد مقاومتی است

امور خارجه

به گزارش ایرنا، بهادر امینیان روز پنجشنبه در نشست ۳۰ نفر از رایزنان اقتصادی سفارتخانه های ایران در خارج از کشور که قرار است در ماههای آینده به محل ماموریت خود اعزام شوند با مسولان اقتصادی و فرهنگی استان اصفهان، گفت: برای دستیابی به این هدف، وزارت امور خارجه در عرصه اقتصادی بیش از گذشته فعال خواهد شد.

وی به توانمندیهای بخش خصوصی و دولتی کشور در بخش اقتصاد اشاره کرد و افزود: باتوجه به این ظرفیت ها و استفاده از ارتباطات بین المللی باید به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.

معاون امور آموزش مرکز آموزش و پژوهش وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه استانها نیز باید در تحقق اقتصاد مقاومتی هدفگذاری کنند، اظهار کرد: وزارت امورخارجه برای کمک به استانها جهت تحقق اقتصاد مقاومتی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

وی به ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و علمی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: اصفهان باید از این ظرفیت ها در سطح بین الملل بهره برداری کند.

امینیان با بیان اینکه اصفهان برای تقویت روابط خارجی خود باید برنامه ریزی کند، افزود: باعث خوشحالی است که کمیته هماهنگ کننده روابط خارجی این استان تشکیل شده اما این کمیته باید بصورت فعال و پویا امور بین الملل را پیگیری کند.

استاندار اصفهان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های این استان در بخش های مختلف گفت: اصفهان با برخورداری از سابقه پنج هزار ساله، وجود اندیشمندان برجسته، داشتن پنج دانشگاه با رتبه های ممتاز بین المللی، وجود ۱۶۰ مرکز آموزش عالی با ۳۳۰ هزار دانشجو، سهم ۱۵ درصدی در تولید ناخالص ملی و استقرار ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور از جایگاه خوبی در کشور و منطقه برخوردار است.

رسول زرگرپور با اشاره به دیگر ظرفیت های صنعتی،کشاورزی و علمی استان افزود: اصفهان با ۲۰ هزار اثر تاریخی که از این تعداد ۱۷۰۰ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت بین المللی شده است از جایگاه بالایی در صنعت گردشگری برخوردار می باشد.

زرگرپور تاکید کرد: استان اصفهان برای موفقیت در این محورها باید ارتباطات بین المللی خود را بویژه در بخش های گردشگری، دانشگاهی و بازرگانی توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته هماهنگ کننده روابط خارجی استان سال گذشته در سمینار سفرای جمهوری اسلامی ایران توسط استانداری اصفهان پیشنهاد شد، افزود: اصفهان به عنوان اولین استان؛ این کمیته را برای تقویت روابط خارجی خود تشکیل داده است.

مسئول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان نیز با اشاره به ظرفیت های این استان در بخش های علم و فناوری ، گردشگری و صنعت اظهارکرد: برای بهره مندی از این مزیت ها نیاز است تا اصفهان ارتباط فعال و سازمان یافته تری را با کشورهای دنیا برقرار کند.

محمدرضا کارشناس افزود: در این راستا نیاز است تا ارتباط بخش های استان با ادارات مختلف وزارت امورخارجه برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه گشایش دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان اولین گام برای تقویت ارتباط خارجی این استان بوده است، گفت: دعوت از رایزنان اقتصادی سفارتخانه های ایران در خارج از کشور برای آشنایی با توانمندی ها استان دومین اقدام جهت تقویت ارتباطات بین المللی این استان است.

نماینده وزارت امورخارجه در استان اصفهان گفت: تا چند ماه آینده سفرای ایران در خارج کشور برای بررسی راهکارهای مناسب جهت برقراری ارتباطات بین المللی استان به اصفهان دعوت خواهند شد.

وی اضافه کرد: اصفهان در سال گذشته پذیرای بیش از یکصد هیات خارجی بوده است و باید برای بهره برداری بخش های مختلف استان از این ارتباطات، برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگی وزارت امورخارجه در استان حلقه اتصال بخش های مختلف اصفهان با وزارت امورخارجه است، گفت: آمادگی داریم تا اصفهان را در زمینه بازاریابی صنایع دستی، کشاورزی فرا سرزمینی، اجرایی شدن قراردادشهرهای خواهر خوانده و ارتباطات بازرگانی کمک کنیم.

۳۰ نفر از رایزنان اقتصادی و دیپلماسی وزارت امورخارجه که قرار است در ماههای آینده به محل ماموریت خود اعزام شوند، چهارشنبه شب به دعوت نمایندگی وزارت امورخارجه بمنظور آشنایی با ظرفیت ها و توانمندیهای اصفهان در بخش گردشگری، صنعتی و علمی وارد اصفهان شدند.

این افراد ضمن دیدار با دست اندرکاران بخش گردشگری، در جلسه ای که روز پنجشنبه در استانداری اصفهان با حضور مسئولان صنعتی، بازرگانی و فرهنگی استان برگزار شد، با توانمندیهای این استان در بخش های یاد شده آشنا شدند.

این هیات همچنین قرار است عصر پنجشنبه از شرکت فولاد مبارکه اصفهان دیدن کند.

فولاد مبارکه اصفهان با تولید سالانه بیش از ۵٫۶ میلیون تن ورقهای فولادی بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است.

سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۲۵ هزار تن از محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان به کشورهای مختلف صادر شد که به لحاظ ارزشی ۳۸ درصد رشد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.