کدخبر : 7039
یکشنبه 20 می 2018 - 7:54
فاقددیدگاه

ناگفته های استعفای دکتر میرزایی از ریاست بیمارستان زاگرس ایلام

قبل از مدیریت اینجانب، تجهیزات پزشکی بدون برگزاری مناقصه خریداری شده اند و اعتبارات و بودجه این بیمارستان بدون کارشناسی دقیق هزینه شده است. متاسفانه در برخی موارد اسناد مالی و درآمدزایی و بعضا اسناد مربوط به عمل جراحی در کشوی میز مدیران پیدا و در یک پروسه زمانی جمع آوری و دسته بندی تا وضعیت درآمد و هزینه بیمارستان سامان بگیرد.

دکتر موسی  میرزایی در گفتگو با غرب آنلاین به دلایل استعفای خود از سمت ریاست بیمارستان زاگرس ایلام اشاره کرد که در زیر گزیده مهمترین گفته های ایشان آمده است :
۵۰ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و بیمارستان زاگرس تنها بیمارستان تامین اجتماعی ایلام است که با وضعیت موجود آینده ای امیدبخش ندارد.
این بیمارستان در بدو تاسیس و راه اندازی بدون کامل شدن زیرساخت ها و تجهیزات پزشکی و فقط بر اساس قول و قرارهای مسئولان وقت راه اندازی و در کمتر از ۲۰ روز تجهیزات پزشکی آن خریداری و استخدام های فله ای صورت می گیرد.
در حال حاضر این بیمارستان  بیش از ۵ میلیارد تومان بدهی دارد. قبل از مدیریت اینجانب ( آبانماه ۹۶ ) درآمد بیمارستان کمتر از ۸ میلیون تومان در ماه بود در حالی که میانگین درآمد این بیمارستان در زمان مدیریت اینجانب به بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در ماه افزایش یافت .
هزینه های بیمارستان بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است و هیچ مسئولی از استاندار گرفته تا نمایندگان مجلس ، هیات مدیره و مسئولان کشوری ( هلدینگ تامین اجتماعی ) هیچ کمکی به این بیمارستان نکرده و نسبت به مشکلات و مسائل این بیمارستان بی تفاوت هستند.
قبل از مدیریت اینجانب، تجهیزات پزشکی بدون برگزاری مناقصه خریداری شده اند و اعتبارات و بودجه این بیمارستان بدون کارشناسی دقیق هزینه شده است.
متاسفانه در برخی موارد اسناد مالی و درآمدزایی و بعضا اسناد مربوط به عمل جراحی در کشوی میز مدیران پیدا و در یک پروسه زمانی جمع آوری و دسته بندی تا وضعیت درآمد و هزینه بیمارستان سامان بگیرد.
درصد اشغال تخت قبل از اینجانب ۱۳ درصد و در زمان مدیریت اینجانب به بیش از ۶۱ درصد رسید.
عدم همکاری و همراهی برخی اعضای هیات مدیره بیمارستان ( اعضای هیات مدیره شامل :دکتر دلپیشه رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی، دکتر لاله ماژین مدیریت درمان تامین اجتماعی و سرکار خانم ملکشاهی مدیرکل تامین اجتماعی )  با مدیریت بیمارستان مشکلات را دوچندان کرده است. البته بازهم تاکید می شود برخی اعضای هیات مدیره .
استخدام های خارج از روال قانونی و بعضا غیر قانونی تا جایی که بیش از ۶۰ نفر پرسنل مازاد به  این بیمارستان تحمیل شده است که بعضا با سفارش برخی اعضای هیات مدیره، نمایندگان و … بوده است بخشی از مشکلات پیش روی این بیمارستان است و هیچکس پاسخگو نیست.
برخی نمایندگان و اعضای هیات مدیره بیشترین استخدام غیر قانونی و صفارشی در این بیمارستان داشته اند و الان هم نه پاسخگو هستند و نه کمک کار این بیمارستان هستند.
برای اخراج افراد مازاد  از طرف مرکز تحت فشار بودم ( به بهانه کاهش هزینه ها) ولی روحیه اینجانب اینطور نیست کارمندی که به امید بکارگیری در این بیمارستان تشکیل خانواده داده است اخراج کنم و یکی ازدلایل استعفای اینجانب مقاوت در برابر اخراج این افراد بود.
بر این اعتقاد بودم که مشکلات این بیمارستان با اخراج چند تن از پرسنل حل نمی شود.
برای رفع مشکلات بیمارستان جلساتی با هیات مدیره میلاد سلامت کشور ( هلدینگ تامین اجتماعی ) به عنوان متولی و پشتیبان این بیمارستان برگزار ومصوبات خوبی درنظر گرفته شد که در حد حرف ماند و هیچکدام از آنها عملی نشد.
یکی از دلایل افزایش هزینه های بیمارستان انعقاد قرادادهایی با چند برابر قیمت است که می توان به قرارداد آشپزخانه ، داورخانه و…اشاره کرد.
در یک قرارداد ترکمنچای گونه داروخانه بیمارستان به مدت ۵ سال و از قرار هر ماه دو میلیون تومان واگذار شده است که در بدترین حالت باید این داروخانه بالای ۲۰ میلیون تومان در ماه واگذاری می شد.
بیمارستانی که در کمتر از ۲۰ روز استخدام های  آن انجام می شود و تجهیزات آن خریداری می گردد قطعا سرنوشتی بهتر از این ندارد.
بیمارستان زاگرس ایلام رها شده است و مسئولان وقت این بیمارستان  فقط برای استخدام و واگذاری های ترکمنچای گونه همکاری می کردند!!! هیچکدام از مسئولان ذیربط حاضر به پاسخگویی عملکرد خود نیستند و در آینده نزدیک اگر همین روند ادامه داشته باشد این بیمارستان ورشکسته می شود.
در پایان از مردم استان ایلام و به ویژه پزشکان، مدیران و کارکنان بیمارستان که در این مدت به صورت شبانه روزی در تلاش بودند تا این بیمارستان به جایگاه واقعی خود برسد صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم./ غرب آنلاین ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.