کدخبر : 6936
یکشنبه 6 می 2018 - 9:05
فاقددیدگاه

تکریم بیماران نسخه مچاله شده مطب های ایلام

نیک می دانیم نگاه تک بعدی به هر صنف و حرفه ای کاملا نادرست و نارواست و جامعه پزشکی هم از این قاعده مستثنی نمی باشد. بنابراین در شهر ایلام، پزشکان خوش اخلاق، محجوب، سالم و با اصالت هم به وفور وجود دارد که علاوه بر نگاه خیرخواهانه، هیچگاه اخلاق حرفه ای را فدای افزایش دارایی و کسب ثروت نمی کنند. حساب این عزیزان از جمع کوچکی که مورد خطاب این نوشته است جدا می دانیم و همیشه قدردان و سپاسگزار آنان خواهیم بود.

پایگاه خبری جامک: مهدی کاکاخانی

داستان مطب برخی پزشکان شهر ایلام سالهاست به قصه هزار و یک شب تبدیل شده است و به نظر می رسد اراده ای برای اصلاح روند کار و کیفیت بخشی ارائه سرویس مطلوب توسط این بنگاه های پول ساز به مشتریانشان وجود ندارد.

تکریم بیماران که حیات این پزشکان به آنان بستگی دارد، به کلی فراموش شده و بعد از مساله حاد حضور همزمان چند بیمار در اتاق معاینه پزشک، این بار شیوه نوبت دهی به روش کاملا قدیمی مانند نوشتن نام بیمار بر روی کاغذ و چسباندن بر درب ورودی مطب، دپو کردن شناسنامه ها تا زمان رسیدن منشی محترم، عدم پذیرش از طریق تماس تلفنی و شرط مراجعه حضوری آنهم در یک بازه زمانی خاص برای دریافت نوبت، از شیوه های ناشایست خدمت دهی و توهین به شعور بیماران است.

همانطور که می دانیم، پزشکان از جمله اقشار مورد احترام جامعه در کل سرزمین ایران هستند که از نظر طبقه اجتماعی با فاصله زیادی نسبت به دیگر دانش آموختگان رشته های دانشگاهی، پادشاهی می کنند. اما در بیشتر موارد مشاهده می شود که اکثر این قشر ارجمند برای تکریم مراجعین اقدام در خور شانی انجام نمی دهند. این در حالی است که به دلیل همگانی شدن همه علوم، انحصار دانش و دانایی شکسته شده است بنابراین انتظار می رود این افراد نیز در فرایند تغییر، برای اصلاح رفتار و نوع نگاه به مراجعین تجدید نظر کنند.

امروزه به برکت پیشرفت تکنولوژی ارائه خدمات به مشتریان نیز دستخوش تحولات اساسی شده است. نصب سامانه های نوبت دهی، یا بهره گیری از آپ ها و اپلیکشن های راهنما و خدمات رسان، نمی تواند کار سختی باشد. پزشکان محترم بدانند اگر هزینه ای برای سامان بخشیدن به این شیوه کاری خود انجام دهند مخصوصا در مطب پزشکان زنان و زایمان و یا مراکز سونوگرافی و امثالهم که مراجعین زیادی وجود دارند، لطمه ای به ثروت افسانه ای آنان وارد نمی شود.

ضمن این که بایستی بپذیریم در ایلام نظارت بر نحوه خدمات رسانی مطب ها بسیار ضعیف است و عموما مسئولین به گزارش های مردمی اکتفا نموده و از بازرسی های سرزده و یا پایش عملکردی این مراکز خودداری می کنند. بنابراین لازم است کسانی که تعهدی در این بخش دارند به فکر تدوین راهکار و ارائه برنامه راهبردی در جهت اصلاح و بهبود وضع موجود باشند.

کلام آخر این که: نیک می دانیم نگاه تک بعدی به هر صنف و حرفه ای کاملا نادرست و نارواست و جامعه پزشکی هم از این قاعده مستثنی نمی باشد. بنابراین در شهر ایلام، پزشکان خوش اخلاق، محجوب، سالم و با اصالت هم به وفور وجود دارد که علاوه بر نگاه خیرخواهانه، هیچگاه اخلاق حرفه ای را فدای افزایش دارایی و کسب ثروت نمی کنند. حساب این عزیزان از جمع کوچکی که مورد خطاب این نوشته است جدا می دانیم و همیشه قدردان و سپاسگزار آنان خواهیم بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.