کدخبر : 6928
دوشنبه 30 آوریل 2018 - 21:55
فاقددیدگاه
به بهانه هفته سربازان گمنام امام زمان (عج )؛

مخلص و پرتلاش اما بی نام و نشان

پایگاه خبری جامک

رضا رستمی
این روزها که همه مسرور جشن ها و اعیاد ماه شعبان و ولادت امام دوازدهم شیعیان هستند و انشاالله بر همگان مبارک باشد ، بی مناسبت نیست اگر یادی شود از کسانی که معروف شده اند به سربازان گمنام این امام همام .
همه نیک می دانند که امنیت گرانبهاترین کالایی است که یک سیستم حکومتی می تواند برای شهروندانش به ارمغان بیاورد ،در سایه امنیت است که می توان شاهد رشد و اعتلا و توسعه همه جانبه بود ، امنیت که باشد خیلی چیزهای دیگر نیز به همراه آن خواهند آمد ،و ما به عنوان شهروندان ایران اسلامی می توانیم این ادعا را داشته باشیم که در حد متعارف و لازم از این نعمت برخورداریم .
بدون شک بیشترین سهم ایجاد امنیت کنونی در همه ابعاد آن مرهون تلاش های شبانه روزی و بی وقفه سربازان مخلص و خوشنام اما گمنام امام زمان (عج ) است .
آنانی که با اخلاص تمام ، فداکاری بی نظیر و از جان گذشتگی خود متاع ارزشمند امنیت را در سبد کالاهای استراتژیک شهروندان ایرانی به خوبی و با راندمان بالایی قرار داده و با توانی ستودنی از آن حفظ و حراست می کنند .
ایمان به آرمان های انقلاب اسلامی و اعتماد عمومی جامعه از آنان سرمایه هایی بسیار ارزشمند برای ایران فراهم ساخته که حتی دشمنان این ملک و ملت نیز علیرغم میل باطنی به اقتدار و توانمندی آنان اذعان دارند.
حفظ اعتدال در رفتار و کردار و البته نگاه کارشناسی به مسایل مختلف کشور ، سبب شده تا جامعه و افکار عمومی علاوه بر اعتماد فراوانی که به این دستگاه دارد همواره به نیکی از این سرمایه عظیم خود یاد کند .
از مهمترین عوامل این حسن اعتماد عمومی ایجاد شده در طی همه سالیان گذشته و اکنون ، نگاه فرهنگی و فرهنگ محور بودن فعالیتهای سربازان گمنام با موارد و مسایل مبتلابه جامعه است ، ضمن اینکه در مقابل دشمنان ، معاندین و فرقه های ضاله ای که فرهنگ و تمدن و ارزشهای این مردم را هدف گرفته اند همچون شمشیری بران و با اقتدار کامل برخورد می کنند ، در واقع نماد واقعی ((اشداء علی الکفار و رحماء بینهم)) در ساختار نظام جمهوری اسلامی هستند .
به نظر می رسد هدف اصلی این وزارتخانه که به گفته وزیر آن ایجاد و احساس امنیت برای آحاد جامعه است با اخلاص در کار ، قانونمندی و توجه جدی به این مقوله مهم ، نگاه کارشناسانه به مسایل داخلی و خارجی به دور از تعلقات باندی و گروهی و مهمتر از همه کسب اعتماد عمومی جامعه ، به خوبی محقق شده است.
شناسایی بسترهای فساد خیز در کشور ، مبارزه جدی با مفاسد ، شناسایی و کنترل و مهار گروههای معاند و حفظ و حراست از ارزشها و سرمایه های مادی و معنوی کشور از مهمترین مواردی هستند که سربازان گمنام به جد پیگیری نموده و البته که آثار آن نیز مشهود می باشد .
اگر امروزه ایران اسلامی به اذعان همه، به جزیره ثبات در منطقه ای بحران زده تبدیل شده در واقع قسمت اعظم آن را مدیون اقتدار و عملکرد مثبت و مناسب گمنامان بی نام و نشان در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هستیم.
این اقتدار اطلاعاتی موجود ، علاوه بر هم پوشانی مناسبی که به اقتدار نیروهای مسلح و نظامی کشور نیز منجر شده است ، وضعیتی از اعتماد و امنیت را فراهم کرده که شاید در منطقه و همسایگان پرادعای ایران نتوان مشابه ای برای آن پیدا کرد .
در دنیا و زمانه ای که اطلاع رسانی و تبلیغات به منظور نشان دادن افراد و دستگاهها و عملکردها مد شده و همه سعی دارند در این زمینه گوی سبقت را از دیگران بربایند و برای چند متر آسفالت و افتتاح حتی طرحی کوچک چندین روبان پاره کرده و دهها دوربین آن را تثبت و پخش می کنند تا بگویند که چکار کرده ایم ، سربازان گمنام اما به واسطه کار و حرفه ای که دارند نه تنها چنین امکانی ندارند بلکه برای انجام رسالت خود در بیشتر مواقع جان خود را نیز صادقانه در معرض خطر قرار می دهند و این ارزش و اهمیت کار آنان را صد چندان می کند ، که بدون دیده شدن و حتی شناخته شدن و گزارش دادن و عکس گرفتن و … شب و روز نشناسی و خسته هم نشوی .
و اینجاست که باید تمام قد و با احترام کامل در برابر این همه اخلاص و فداکاری و وظیفه شناسی سر تعظیم فرود آورد و به همه آنان گفت : خدا قوت دلاوران خوش نام ، روزتان مبارک و اجر و مزدتان با امام غایب از نظر، همه قدردان زحمات شماییم .

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.