کدخبر : 6914
شنبه 28 آوریل 2018 - 15:18
فاقددیدگاه
مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام:

فرصت جدید کارفرمایان برای بهره مندی از بخشش جرائم معوق تامین اجتماعی

در برنامه ششم توسعه تمهیدات برای افزایش سهمیه دیده نشده است بنابراین بازرسی ها را به جهت بهره مندی کارگران واقعی و مستحق تشدید یافته تا از استفاده افراد غیر کارگر از این محل جلوگیری شود.

پایگاه خبری جامک: دستورالعمل بخشش جرائم تامین اجتماعی در سال جاری فرصت مناسبی برای کارفرمایان خوش حساب در جهت رفع معوقات به وجود می آورد.

“سهیلا ملکشاهی” در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: در راستای حمایت از کارفرمایان و مخصوصا تولید کنندگان، دستورالعمل بخشش جرائم معوق به زودی ابلاغ  و در فاصله دو ماه فرصت مناسبی برای کارفرمایان به وجود می آورد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام خاطر نشان کرد:  در جهت حمایت از تولید و کالای ایرانی و تقویت اشتغال، کارفرمایانی که نیروی جدید با مدارک کارشناسی و بالاتر، دارای سابقه کمتر از یکسال و داشتن شرط سنی حداکثر ۳۴ سال که از طریق مراکز کاریابی نام نویسی نموده اند را جذب نمایند به مدت دوسال از پرداخت بیمه تامین اجتماعی معاف خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: از کل جمعیت ۵۸۰ هزار نفری ایلام بالغ بر ۲۹۷ هزار و ۵۷۹ نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند که از نظر درصدی ۵۲ درصد جمعیت استان ایلام را شامل می شود. وی افزود: ضریب پوشش در کشور ۵۰ درصد است و این ضریب در استان ایلام ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام با اشاره به برخی شاخص های عملکردی در سال ۹۶ اظهار داشت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر برای اولین بار تحت پوشش این سازمان قرار گرفته اند که در نوع خود بی سابقه بوده و این سازمان از نظر پوشش بیمه ای جز ۱۰ استان برتر کشور قرار دارند. ملکشاهی بیان داشت: سال گذشته بالغ بر ۱۹۵ میلیارد تومان حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و همچنین ۱۴ میلیارد تومان هزینه های کوتاه مدت و غیر مستمر از قبیل کمک هزینه ازدواج، غرامت، مرخصی زایمان و حوادث و… پرداخت شده است.

این مسئول ادامه داد: از نظر وصول مطالعات معوق سازمان تامین اجتماعی استان ایلام، یکی از سازمان های موفق بوده به طوری که علیرغم پرهیز از تعطیلی بنگاه های اقتصادی بدهکار، اما وصولی ها مطلوب و همکاری کارفرمایان مثبت بوده است.

سهیلا ملکشاهی به تغییر ساختار و افزایش بستر لازم برای انجام  خدمات غیر حضوری اظهار داشت: راه اندازی سامانه اعلام سوابق، دریافت فیش سهم بیمه کارفرما، واگذاری برخی فالعیت ها به پیشخوان و بخش خصوصی، سامانه ارسال لیست بیمه و… علاوه بر کاهش هزینه های سازمان، موجب رضایت مندی مراجعین نیز شده است.

ملکشاهی گفت: استان ایلام دارای هفت هزار و ۳۲۰ کارگاه فعال تولیدی، صنفی ودارای بیمه تامین اجتماعی است که تعداد کارگاه های فعال در سال جدید نسبت به سال ۹۵ افزایش ۱۲ درصدی داشته است. وی تاکید کرد: سال گذشته ۷۰۰ کارگاه کشف شده اند که کارفرمایان این واحدها علیرغم سالها فعالیت اما از پرداخت حق بیمه کارگران خودداری می نمودند اما با تلاش همکاران، کارگران این بنگاهها تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند که این رقم معادل یک ششم کل کارگاه های فعال در استان است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام به موضوع بیمه کارگران ساختمانی پرداخت و بیان داشت: از سال ۱۳۹۳ با هدف بهره مندی جامعه کارگری از بیمه تامین اجتماعی درصدی از هزینه پروانه ساخت توسط شهرداری به این امر اختصاص می یافت که در سنوات اخیر به دلیل کاهش ساخت و ساز و همچنین کاهش درآمد این بخش، سهمیه جدیدی اضافه نشده است. وی بیان کرد: سهم استان ایلام ۱۸۰۰۰ نفر بوده است که بالغ بر ۱۵ هزار نفر نام نویسی و موفق به استفاده شده اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در کل کشور بیش از یک میلیون نفر در صف بهره مندی این نوع بیمه هستند. خانم ملکشاهی با ابزار نگرانی از عدم اعلام پروانه های صادره توسط برخی شهرداری ها اظهار داشت: ادامه این روند منجر به قطع بیمه پردازی و نهایتا عدم تامین منابع برای کارگران خواهد بود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام ابراز داشت: در برنامه ششم توسعه تمهیدات برای افزایش سهمیه دیده نشده است بنابراین بازرسی ها را به جهت بهره مندی کارگران واقعی و مستحق تشدید یافته تا از استفاده افراد غیر کارگر از این محل جلوگیری شود.

سهیلا ملکشاهی در خصوص حمایت از فعالیت های رسانه ای نیز گفت: به دلیل ماهیت کار خبرنگاران، بازرسی از دفاتر لغو شده و تنها ملاک فعالیت رسانه ها،  تولیدات آنها و همچنین تایید نهادهای مربوطه می باشد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.