کدخبر : 6910
چهارشنبه 25 آوریل 2018 - 10:25
فاقددیدگاه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان استان ایلام:

ایراداتی که از برخی بخش های خدمات رسانی ما گرفته می شود به حق است

خرید دانشکده دندانپزشکی یک تصمیم اشتباه بود که توسط تیم مدیریتی پیشین انجام شد. با توجه به اینکه اعتبار خرید این دانشکده معادل 180 میلیارد ریال از محل وام بانکی تامین شده است که حدود 100 میلیارد ریال سود به آن اضافه خواهد شد، این خرید اشتباه بوده و نباید انجام می شد.

پایگاه خبری جامک: گستردگی کار و حجم بالای تقاضا برای دریافت خدمات در بخش های بهداشت و درمان در کنار کمبود نیرو و محدودیت فضای فیزیکی، نقص هایی رخ می دهد و ایراداتی از سوی مردم گرفته می شود که به حق است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: بیان ایراد برای اصلاح امور و فرایند یک خدمت، کاری پسندیده است و ما هم تلاش می کنیم نقص هایمان را به حداقل و حتی به صفر برسانیم اما بهره برداری از برخی نواقص با اهدافی غیر از رسالت حرفه ای پسندیده نیست و نمی تواند به روند توسعه ای استان کمک کند.

“کریم همتی” بیان کرد: بخشی از مشکلات از اختیار ما خارج است و اگر مطالبه گری مردم و رسانه ها به نتیجه نهایی نمی رسد به این دلیل است که وسع و امکانات فعلی کشور جوابگو نیست.

دکتر همتی با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار داشت: این طرح در جهت پرداختی از جیب مردم موفق بوده و باعث رضایت مندی مردم شده است اما به همان میزان که حق مردم ادا شده است، نتوانستیم مطالبات پزشکان و پرسنل را تامین کنیم این در حالی است که فشار کاری پرسنل دانشگاه چندین برابر شده و به همین دلیل ممکن است در ارائه برخی خدمات به بیماران دچار مشکل شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطر نشان کرد: بیشترین مشکلات ما در بدو شروع به کار، مطالبات معوق بازنشستگان، کادر پزشکی و کارکنان بوده است که با تلاش زیاد بخشی از این مطالبات پرداخت شده است و برای تامین مابقی هم  با جدیت پیگیری می کنیم. وی گفت: از مجموع یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال کسری بودجه دانشگاه، ۹۰۰ میلیارد ریال آن از منابع مختلف تامین شد. همچنین هفت ماه مطالبات معوق پرسنلی و ۶ ماه مطالبات معوق پزشکان پرداخت شده است.

دکتر همتی با اشاره به برنامه های توسعه ای در بخش زیرساخت ها و تامین امکانات سخت افزاری مورد نیاز اضافه کرد: تعداد ۶۳ فقره پروژه عمرانی در دست ساخت داریم که بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند. وی ادامه داد: به منظور بهره برداری سریع از این طرح ها در هر شهرستان معاون معین انتخاب شده و امور مربوط به این پروژه ها تا تکمیل و بهره برداری کامل به صورت منظم و برنامه ریزی شده پایش و مورد بررسی قرار می گیرند.

وی بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، بالغ بر ۴۷  هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۲ هزار سرپایی درمان و پنج هزار نفر بستری شدند و یک هزار مورد نیز عمل جراحی انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: بیمارستان های خصوصی به عنوان مراکز همکار که در زمینه بهداشت و سلامت فعالیت دارند بایستی مورد حمایت قرار گیرند و دانشگاه نیز تلاش دارد در زمینه های مختلف این مراکز را پشتیبانی کند. وی ادامه داد: اما دانشگاه در قبال تامین نیروی انسانی این مراکز تعهدی ندارد و اصل تامین نیرو باید توسط مسئولان بیمارستان انجام شود

دکتر همتی اضافه کرد: به عنوان مثال بیمارستان شهدای زاگرس یک کلینیک خصوصی وابسته به سازمان تامین اجتماعی است و هیچگونه ارتباط مستقیم اداری و استخدامی با این دانشگاه و حتی تامین اجتماعی ندارد. وی با اشاره به اینکه در زمان افتتاح بیمارستان بحث تامین نیرو دیده نشده است، گفت: دانشگاه آمادگی هرگونه همکاری لازم را با این بیمارستان دارد اما مشروط به اینکه نیروهای اصلی مورد نیاز توسط تامین اجتماعی بکارگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: تعدادی نیروی متخصص و فوق تخصص در اختیار دانشگاه است که اگر این نیروها در بیمارستان ها و مراکز خصوصی بکارگیری شوند مراکز دولتی با مشکل مواجه خواهند شد بنابراین دانشگاه تنها مکمل فعالیت این بیمارستان است و منبع اصلی تامین نیروی بیمارستان نیست.

دکتر همتی تاکید کرد: بیمارستان شهدای زاگرس یک سرمایه برای استان است و هیچکس تمایل ندارد تعطیل شود اما باید به دنبال تامین نیرو باشد و این انتظار که پرسنل و پزشکان بخش دولتی به این بیمارستان بروند، منطقی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ویزیت گروهی توسط پزشکان مورد تایید نیست اما این حق باید توسط خود مردم مطالبه شود و آنها به پزشکان این اجازه را ندهند که ویزیت گروهی انجام شود.

دکتر همتی با بیان اینکه در برخی موارد اصرار و عجله مردم و همچنین تعداد زیاد بیماران پزشک را ناچار به ویزیت گروهی می کند، یادآور شد: احترام به حق قانونی بیماران در زمینه ویزیت تکی باید از طرف مردم و رسانه ها به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شود.

وی در خصوص خریداری دانشکده دندانپزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: خرید این دانشکده یک تصمیم اشتباه بود که توسط تیم مدیریتی پیشین انجام شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتبار خرید این دانشکده معادل ۱۸۰ میلیارد ریال از محل وام بانکی تامین شده است که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال سود به آن اضافه خواهد شد، این خرید اشتباه بوده و نباید انجام می شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.