کدخبر : 6872
چهارشنبه 18 آوریل 2018 - 7:53
فاقددیدگاه
مدیرکل امور استان‌های وزارت اقتصاد و دارایی:

کالای داخلی باید رقابت‌پذیر و دارای قیمت منصفانه باشد

مدیرکل امور استان‌های وزارت اقتصاد و دارایی گفت: مدیران کل امور اقتصادی و دارایی باید دست سرمایه‌گذاران را بگیرند و به ادارت ببرند و برای آنها مجوز بگیرند.

«الله‌‌محمد آقایی» در مراسم معارفه‌ی «قدرت فیض‌الهی» سرپرست جدید امور اقتصادی و دارایی استان، ضمن تقدیر از زحمات دکتر «علی سایه‌میری» مدیرکل سابق، اظهار کرد: مدیرکل پیشین از صاحب‌نظران حوزه اقتصاد هستند و در مجموع تجربه موفقی از حضور دانشگاهیان در حوزه اجرا در دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی داریم اما هنوز کاستی‌هایی وجود دارد که باید جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کرد که نظام عریض و طویل اداری برای خدمت به مردم است، با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: در تحقق این شعار عوامل زیادی دخیل هستند و نمی‌توان مصرف کننده را مجبور به حمایت و مصرف کالای ایرانی کرد و از طرف دیگر تولید کننده هم نمی‌تواند مصرف‌کننده را نادیده بگیرد.

مشاور وزیر اقتصاد و ادارایی ادامه داد: تلاش حاکمیت و وزارت اقتصاد و دارایی این است که ازابزارهای سیاستگذاری اقتصادی بهتر استفاده کند و در اقتصاد هیچ چیز دستوری نیست بلکه باید بسترسازی کنیم تا این عرصه تنظیم شود و مثل ساعت کار کند.

آقایی ادامه داد: کالای داخلی باید رقابت‌پذیر و دارای قیمت منصفانه باشد تا به ایجاد اشتغال پایدار کمک کند و دنبال کردن بهبود فضای کسب و کار و مقابله با قاچاق کالا و تنظیم اقتصاد از این راه از جمله وظایف سازمانی در عرصه اقتصاد است که کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفته اما فعلا کافی نیست.

مدیرکل امور استان‌های وزارت اقتصاد و دارایی وظیقه دانشگاهیان در این زمینه را دادن ایده به تولیدکننده دانست و گفت: بدون حرکت تعاملی در داخل و تعاملات خارجی نمی‌توان اقتصاد را پویا کرد چون همه چیز وابسته به هم است و بدون پشتوانه علمی به جایی نمی‌رسیم.

وی فعالیت‌های اقتصادی استان را در چند سال گذشته در برخی از شاخص‌ها را موفق ارزیابی کرد و گفت: مدیران کل اقتصاد و دارایی در سراسر کشور باید با کار، تلاش و عمل‌گرایی برای توسعه استان‌ها تلاش کنند.

آقایی بر استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی تاکید و تصریح کرد: بسیاری از کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در داخل ایران را دارند، ایرانیان مقیم خارج هستند که می‌خواهند در کشور و استان‌های خود سرمایه‌گذاری کنند که باید آنها را بشناسیم و زمینه سرمایه‌گذاری آنها را در استان فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: مدیران کل امور اقتصادی و دارایی باید دست سرمایه‌گذاران را بگیرند و به ادارت ببرند و برای آنها مجوز بگیرند.

ایلام بن‌بست نیست

«ایوب درویشی» معاون اقتصادی استاندار نیز در این مراسم، اظهار کرد: نتیجه‌ی نهایی رفتن و آمدن مدیران باید بهبود مدیریتی و توسعه بهره‌وری در سیستم‌های اداری باشد و دسستگاه مهم اقتصاد و دارایی دستگاهی فرابخشی است که در توسعه استان نقش مهمی دارد.

وی وظیفه اصلی این اداره کل را نظارت بر مسائل مالی دستگاه‌ها توسط ذی‌حسابان دانست و گفت: آنچه امروز مورد بحث است بودجه‌ریزی عملیاتی است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر سرعت بخشیدن به قطارتوسعه و پیشرفت استان، گفت: در دوره جدید تلاش همه‌ی ما بازیابی مزیت‌های استان است و از مدیر جدید انتظار می‌رود به توسعه استان سرعت دهند و طی این مسیر مستلزم استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان است.

وی مرز، نفت، گاز، اربعین و آب‌های مرزی را از جمله‌ی این کارها دانست و تصریح کرد:هر کدام ازاین مزیت‌ها به تنهایی برای توسعه استان کافی است و مدیران باید در قبال توسعه استان پاسخگو باشند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه برخی بن‌بست بودن استان را دلیل بر عدم تحقق سرمایه‌گذاری می‌دانند، گفت: این دلایل محکمه‌پسند نیست و اتفاقا ایلام استانی ارتباطی است و در دنیای امروز بن‌بست بودن مفهومی ندارد.

درویشی گفت: انتظار می‌رود سرپرست جدید هم سرمایه‌گذاران را جذب کند و هم به صورت مستمر وضعیت اقتصادی استان را پایش کند.

در این مراسم از زحمات دکتر علی سایه‌میری مدیرکل سابق تقدیر و قدرت فیض‌الهی به عنوان سرپرست اداره‌ی کل امور اقتصادی و دارایی استان معارفه شد.

منبع: ایسنا منطقه ایلام

 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.