کدخبر : 6832
سه‌شنبه 27 مارس 2018 - 13:30
فاقددیدگاه

زیرساخت های هنر نمایش در ایلام ارتقاء می یابد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به رشد هنر نمایش و علاقه جوانان به این هنر بر تقویت هرچه بیشتر زیرساخت های آن در این استان تاکید کرد.

عمران خودآموز اظهار کرد: استان ایلام خوشبختانه نه تنها از هنر نمایش بی نصیب نیست، بلکه هنرمندانی سرآمد را در دامن خود پرورش داده است که بارها در تئاتر صحنه ای و خیابانی در سطوح مختلف کشور درخشیده اند.
وی با بیان اینکه ایلام در طول سال های گذشته بارها میزبان هنرمندان این عرصه در سطح منطقه ای و فرامنطقه بوده است، افزود: انتظار و توقع طبیعی هنرمندان و علاقه مندان حوزه نمایش، تامین امکانات حداقلی برای تمرین و اجرای عمومی است.
خودآموز با اشاره به محدود بودن سالن های اجرای نمایش برای گروه های هنری تئاتر در ایلام یادآور شد: اگرچه در این زمینه طی چند سال اخیر اقدام هایی انجام گرفته است ولی توسعه فضاهای فرهنگی استان همچنان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تاکید کرد: ساخت تالار مرکزی چند منظوره با تمامی امکانات در شهر ایلام در دستور کار قرار دارد و علاوه بر این نیازمند سالن های پلاتو برای تمرین و اجراهای عمومی نمایش در تمامی شهرستان های استان هستیم.
وی با بیان اینکه هم اینک تنها چهار شهرستان ایلام، ایوان، آبدانان و ملکشاهی مجهز به سالن آمفی تئاتر هستند، گفت: با پیگیری های انجام شده توسط مدیریت ارشد استان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تجهیز مجتمع های فرهنگی هنری و سالن های آمفی تئاتر در دهلران، دره شهر، چرداول و کتابخانه مرکزی ایلام در دستور کار قرار گرفته است.
خوآموز روز جهانی تئاتر را فرصتی مغتنم برای بازاندیشی و بررسی چالش های پیش روی این هنر زنده و اثرگذار دانست و اضافه کرد: هدف مهم این هنر هم نفسی با مردم و بازتاب رنج ها و شادی ها و ترسیم آینده ای روشن برای آنان است.
وی ابراز امیدواری کرد با همت و اراده مدیران فرهنگی و مسئولان شهری، زمینه مناسبی برای فعالیت هنرمندان و تقویت کمی و کیفی هنر تئاتر در استان در سال جاری فراهم شود.
به گفته وی، اکنون ۱۵ گروه نمایشی ثبت شده دارای مجوزر در استان با حدود ۲۰۰ عضو در استان فعالیت دارند.
هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.