کدخبر : 6805
سه‌شنبه 13 مارس 2018 - 0:25
فاقددیدگاه
دکتر طالب صادقیان شهردار ایلام :

با شناختی که از مشکلات شهر داشتم وارد این عرصه شدم

هیچ حقوق و مزایایی از شهرداری دریافت نمی کنم. عاشق پشت میز نشینی نیستم. قصد ندارم بعد از پایان دوران خدمت در شهرداری، به کار اداری و مدیریتی بپردازم. با شناختی که از مشکلات شهر داشتم وارد این عرصه شدم.

پایگاه خبری جامک

“طالب صادقیان” شهردار ایلام در اولین نشست خبری با حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: علیرغم ظرفیت های بالای استان در حوزه های گردشگری، نفت وگاز، دارای شهری ضعیف از نظر مالی هستیم و زمینه های جذب منابع مالی و تقویت بودجه شهرداری از محل صنایع و واحدهای مستقر در شهرک صنعتی و همچنین سایر مانند؛ گمرکات و…. وجود ندارد. وی ادامه داد: اگر بخواهیم براساس درآمدهای قطره چکانی از محل دریافت عوارضات عمومی از مردم، برنامه‌ریزی و کار کنیم باید تنها به دنبال رنگ آمیزی جداول و سنگ‌فرش پیاده‌روها باشیم.

شهردار ایلام اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل ضعیف، نداشتن طرح جامع خدمات شهری، وجود مشاغل آلاینده، هسته مرکزی فاقد مبلمان شهری و بدون جذابیت های بصری و رفاهی برای اقشار مختلف مانند افراد مسن، افراد روشندل یا دارای معلولیت های جسمی، مشکلات زیرساختی و عمران شهری و تبدیل شدن ترافیک آزار دهنده به یک بحران اساسی، تنها بخشی از مشکلات مرکز استان است.

وی خاطر نشان کرد: به ازای هر ۵ نفر در ایلام ۳ خودرو وجود دارد بنابراین ایلام یک شهر موتوری است. وی گفت: سالانه ۱۶ هزار خودرو شماره گذاری می شود که بالغ بر ۵۰ درصد این خودروها وارد چرخه ترافیک مرکز استان می شوند.

دکتر صادقیان اتلاف هزینه، افزایش تنش های روحی و روانی، پایین آمدن آستانه تحمل شهروندان و …، بخشی ناشی از ترافیک و درهم بودن فضای محیطی شهر است. منتخب شورای اسلامی شهر ایلام با اشاره به سرانه فضای سبز و فاصله معنادار با میانگین کشوری و جهانی خاطر نشان کرد: سرانه فضای سبز در مرکز استان ۱٫۶ متر است و با اضافه نمودن پارک جنگلی بلوط و افزایش آن به ۳٫۶ متر، بازهم سرانه فضای سبز شهر ایلام با استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد.

این مسئول هسته مرکزی شهر که بایستی نماد و هویت اصلی شهر باشد را فاقد جذابیت و هیجان لازم برای بهره مندی از یک شهر زیبا دانست و بیان داشت: این شهر در خور و شان شهروندانش نمی باشد.

دکتر صادقیان ادامه داد: منکر خدمات و تلاش شورائیان و شهرداران سابق نیستم و بی تردید آنان نیز برای آبادانی و داشتن شهری سالم تلاش داشته اند. اما مشکلات شهر چنان زیاد است که کارهای انجام شده به چشم نمی آیند.

شهردار ایلام بیان داشت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید مشارکت مردم را داشته باشیم و لازمه این کار، جلب اعتماد مردم است و این اعتماد با کار کردن برای مردم فراهم می‌شود.

طالب صادقیان در ادامه این نشست خبری با اشاره به برخی برنامه های اجرایی در اولین روزهای کاری بیان داشت: توجه به رفع مشکلات سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر با هدف خدمات رسانی به همه ساکنین شهر ایلام در دستور کار قرار گرفت. وی اضافه کرد: برخی محلات حاشیه شهر به کلی رها شده بودند. این مناطق حتی سیستم دفع روان آب های سطحی را نداشتند. از حداقل امکاناتی که در برخی روستاهای دور افتاده درجه چندم وجود دارد، هم برخوردار نبودند.

دکتر صادقیان اهتمام در اجرایی شدن طرح های پیش بینی شده در حوزه پسماند به عنوان یک ظرفیت مناسب برای درآمد زایی شهرداری و همچنین یافتن راههای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و مشارکت دادن آنها در مدیریت شهری یک امر ضروری است. وی الکترونیکی کردن فرایند خدمات رسانی به مردم علاوه بر کاهش هزینه، صرفه جویی در زمان و وقت مردم و تکریم ارباب رجوع، باعث شفاف سازی خدمات و موجب پیشگیری از رواج فساد اداری دانست.

شهرداری ایلام در پایان بیان داشت: تلاش می کنیم مشارکت مردم را جلب نماییم و جلب مشارکت مردم هم براساس کار ملموس و اجرایی است. وی خاطرنشان کرد: برای هر کاری در حوزه مدیریت شهری بایستی فرهنگ سازی صورت گیرد و قبل از اجرای آنها بستر و زمینه آن در نزد شهروندان فراهم گردد.

این مسئول اضافه کرد: فعالیت های عمرانی و اجتماعی بدون پیوست فرهنگی ابتر می شوند. وی گفت: فرهنگ سازی و آماده کردن جامعه برای فعالیت های عمرانی و زیرساختی، بر عهده اصحاب رسانه و فعالان این عرصه است. انتظار داریم برای رسیدن به شهر آرمانی این وظایف نیز به درستی عملیاتی شوند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.