کدخبر : 6802
دوشنبه 12 مارس 2018 - 21:53
فاقددیدگاه
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام؛

گرامیداشت روز “شهید” فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه می کند

شهدا به جایگاه والای خود دست یافته اند بنابراین این ما هستیم که بایستی تلاش کنیم خود را به شیوه های رفتاری شهدا نزدیک کنیم. بایستی نسل جوان را با مرام و منش آنان آشنا کنیم چرا الگو گیری از رفتار شهدا مانند چراغی تابان، ادامه مسیر زندگی ما را ایمن خواهد کرد.

پایگاه خبری جامک : گرامیداشت روز شهید فرصت مناسبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک الگوی مثبت و تاثیرگذار در جهت ترویج از خودگذشتگی در جامعه نهادینه شود.

“سلیمان رستمیان” در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: با آغاز مبارزات امام راحل (ره) از سال ۴۲ و به شهادت رسیدن تعدادی از مبارزین انقلابی، کمیته‌ای از سوی امام (ره) مامور رسیدگی از خانواده‌های شهدای مبارز انقلاب شدند که در سال ۵۷ با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این جریان قوت گرفت و سرانجام در ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۵۸ نهاد بنیاد شهید انقلاب اسلامی تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید همواره در کنار خانواده شهدا و ایثارگران بوده است، افزود: احیاء، حفظ، تحکیم و ترویج فرهنگ ایثار و ایثارگری و شهادت‌طلبی از رسالت‌های این نهاد انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام با قریب به ۳ هزار شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۷ آزاده کارنامه درخشانی در طول ۸ سال دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشته است، اضافه کرد: جامعه ایثارگری استان ایلام در مجموع ۶۸ هزار نفر هستند که ۱۱ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

این مسئول اضافه کرد: بنا بر آیات و روایات ما مسلمانان، شهدا به جایگاه والای خود دست یافته اند بنابراین این ما هستیم که بایستی تلاش کنیم خود را به شیوه های رفتاری شهدا نزدیک کنیم. بایستی نسل جوان را با مرام و منش آنان آشنا کنیم چرا الگو گیری از رفتار شهدا مانند چراغی تابان، ادامه مسیر زندگی ما را ایمن خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: همه مردم استان ایلام را می‌توان به سبب رشادت‌هایشان در دوران دفاع مقدس، ایثارگر دانست. وی ادامه داد: نمی‌توان فراموش کرد که مردم استان ایلام مهاجرت نکردند، در شهر و دیار خود ماندن و با تمام توان از این آب و خاک دفاع کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به برگزاری ۲۰ ویژه برنامه برای سالروز بزرگداشت شهدا در سطح استان ایلام، اظهار کرد: پیاده‌روی خانوادگی، دیدار و سرکشی و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا، اجرای طرح سپاس، انجام تبلیغات محیطی، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی ورزشی و مسابقه انشاء نویسی نامه‌ای به یک شهید و غرس ۳ هزار نهال به یاد ۳ هزار شهید استان ایلام از جمله این برنامه‌هاست.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا در استان‌ها به ترتیب و با هماهنگی‌های لازم با ستاد انجام می‌گیرد، گفت: گنکره سرداران و ۳ هزار شهید استان ایلام نیز در حال انجام هماهنگی‌های لازم است که مدیریت ارشد استان نیز با جدیت در حال پیگیری انجام آن هستند که امیدواریم برای سال ۹۷ اجرایی شود.

رستمیان به برگزاری یادواره شهدای روستای ماربره اشاره کرد و افزود: در تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال ۶۶ روستای ماربره از سوی جنگده های بعثی مورد بمباران هوایی قرار گرفت که ۵۶ نفر از ساکنان آن روستا از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.