کدخبر : 6780
چهارشنبه 28 فوریه 2018 - 9:18
فاقددیدگاه

چه کسی بر دستگاههای اجرایی استان نظارت می کند ؟؟؟

بی تفاوتی دستگاههای نظارتی سبب ایجاد یک نگاه در بین مردم و مسولان شد و بارها در فضای مجازی شاهد اظهارنظرهایی از افراد عام و خاص با این مضمون بودیم که اگر مدیری شجاعت و شهامت داشته باشد هوای اقوام خود را دارد و از آنها استفاده می کند .

پایگاه خبری جامک/ نجم الدین موسی نژاد
عدم برخورد با استخدام ها و انتصاب های قومی و قبیله ای موجب گسترش آن در بیشتر دستگاههای اجرایی و ایجاد بدعتی ناصواب در بین مدیران دوایر دولتی شده است که تبعات بسیار ناخوشایندی برای آینده به همراه خواهد داشت .
مدتها پیش برخی فعالان رسانه ای با رصد وضعیت عملکرد ادارات دولتی و به دست آوردن مدارک و مستندات متعدد متوجه نفوذ شدید  تحرکات قومی و قبیله ای در چند اداره شدند  و از سر دلسوزی و بر حسب وظیفه ذاتی خود اقدام به افشای تخلفات مدیران کردند .
یکی از مهمترین اقدامات برخی از مدیران استخدام و بکارگیری اقوام و آشنایان در دستگاه و یا واگذاری پست های سازمانی مختلف به آنها بود، یک مورد دیگر هم دریافت های نامتعارف و خارج از عرف بود که باعث تعجب بسیاری از مخاطبان رسانه ها  و خوانندگان مطالب می شد .
تصور مردم و حتی خبرنگاران بر این بود که با افشای این گونه اتفاقات، با عاملان و متخلفان برخورد صورت گرفته و  شاهد تکرار آنها در سایر دستگاهها نخواهند بود .
اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد و هیچ برخوردی با افراد نشد .
این بی تفاوتی دستگاههای نظارتی سبب ایجاد یک نگاه در بین مردم و مسولان شد و بارها در فضای مجازی شاهد اظهارنظرهایی از افراد عام و خاص با این مضمون بودیم که اگر مدیری شجاعت و شهامت داشته باشد هوای اقوام خود را دارد و از آنها استفاده می کند .
از طرفی مسولین هم وقتی متوجه عدم برخورد جدی نهادهای نظارتی شدند انگیزه بیشتری برای توسعه بازیهای قومی و قبیله ای یافتند و اگر قبلا بطور نامحسوس و غیر مستقیم این کار را انجام میدادند امروز با جسارت بیشتر و بصورت علنی  تراقدام می کنند .
دیروز از کسانی استفاده می شد که با مدیر تشابه فامیلی نداشته باشند، اما به جایی رسیده ایم که امروز مدیران و روسای نهادها از افرادی که هم فامیلی خودشان هستند استفاده می کنند تا حدی که یکی از مدیران کل اخیرا برادر خود را بدون احراز شرایط در یکی از پست های مهم سازمانش منصوب کرده است .
بی شک سکوت دستگاههای نظارتی و عدم ورود به موضوع از سوی آنها تبعاتی بسیار  بدتر از وضع فعلی در پی خواهد داشت و کار به جایی خواهد رسید که امکان مقابله و جمع کردن قضایای این چنینی مقدور نباشد.
هر چند همین الان هم فرصت “علاج واقعه قبل از درمان” از دست رفته است و ممکن است اقدامات متولیان نظارتی در بعضی دستگاههای دولتی حکایت همان “نوشداروی بعد از مرگ سهراب باشد”.
اما همه میدانیم هر روز دیرتر اقدام کردن باعث وارد آمدن ضربات سخت تری بر پیکره بی رمق نهادهای دولتی خواهد شد .
منتظر دیدن و شنیدن خبر اقدام قاطعی از سوی سازمان بازرسی و اداره کل بازرسی استانداری ایلام هستیم تا شاید قدری امید و انگیزه به کارکنان دولت در ادارات و ارگانهای مختلف باز گردد .

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.