کدخبر : 6757
یکشنبه 25 فوریه 2018 - 15:04
فاقددیدگاه
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

اصلاح رفتارهای غلط رانندگی هدف اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی

اضافه شدن یک دستگاه خودرو مجهز به امکانات دوربین و سخت افزار مناسب به عنوان گشت سیار برای ثبت تخلفات خودورهای ساکن در معابر شهر ایلام، اقدامی در جهت کاهش ترافیک درون شهری دانست.

پایگاه خبری جامک:

اصلاح رفتارهای غلط رانندگی، تلاش برای نهادینه کردن رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندی، از جمله اهداف پلیس راهنمایی و رانندگی است که در جهت تحقق این موارد به شیوه های مختلف اقدام می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام در جمع نمایندگان اصحاب رسانه استان اظهار داشت: فرهنگ سازی و ارائه آموزش های کاربردی از دوران کودکی و در سطح پایه های تحصیلی دانش آموزان، باعث تربیت نسلی قانون مدار و هنجارمند می شود.

“سرهنگ محسن ناصری” اضافه کرد: همیاران پلیس از جمله مولفه های تاثیرگذار در کاهش تصادفات رانندگی، به نقطه قوت پلیس تبدیل شده اند و برهمین اساس تاکنون بالغ بر ۳۵ هزار نفر تحت آموزش فرهنگ ترافیک و نحوه کمک رسانی به پلیس قرار گرفته اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اشاره به انتظارات و توقعات مردم از این نهاد خدمت رسان ادامه داد: مطالبات مردم از پلیس راهنمایی و رانندگی، اجرای نظم و اعمال قانون از طریق برخورد با متخلفین و هنجارشکنان است. وی به وضعیت ترافیک درون شهری اشاره و خاطر نشان کرد: شهروندان شهر ایلام به عنوان ساکنین  مرکز استان از ترافیک غیر قابل باور مخصوصا در ساعاتی ار روز به شدت رنج می برند.

این مسئول اضافه کرد: عمده مشکلات ترافیکی شهر ایلام ناشی از عواملی از قبیل؛ عدم استقبال مردم از حمل و نقل عمومی، تمرکز مراکز خدمات رسانی در هسته مرکزی شهر، تردد غیر هدفمند خودروهای تک سرنشین در خیابان های اصلی، نبود پارکینگ مناسب در مرکز شهر، عدم ساماندهی تردد عابرین در معابر عمومی و…. می باشد.

سرهنگ ناصری ادامه داد: بیش از ۳۲ نهاد و سازمان در امر مدیریت ترافیک و خدمات درون شهری مسئولیت دارند اما  سمت و سوی انتقادات و مشکلات این حوزه به طرف پلیس راهنمایی و رانندگی است.

این مسئول به اقدامات انجام شده توسط این سازمان اشاره و اظهار داشت: در طی ده ماه امسال ۸۷۲۴ فقره گواهینامه رانندگی در پایه های مختلف صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه ۱۴ درصد رشد نشان می دهد. وی همچنین اضافه کرد: در مدت یاد شده بالغ بر ۸۰۰۰ مورد نقل وانتقال خودرو انجام شده است که در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش نشان می دهد.

سرهنگ ناصری به افزایش بی رویه ورود خودرو به چرخه ترافیک استان ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: روزانه ۲۷ دستگاه، و ماهانه ۸۵۰ و سالانه ۱۰ هزار خودرو جدید با پلاک ایران ۹۸ و علاوه بر آن بالغ بر ۵ هزار پلاک شناور در مجموع سالی ۱۵ هزار خودرو جدید به چرخه ترافیک استان اضافه می شوند. وی گفت: این در حالی است که در مقابل تنها ۵۰۰ خودرو خارج می شوند که تناسب بسیار نگران کننده ای می باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام به برخورد با متخلفین نیز اشاره داشت و بیان داشت: ۹۰ نفر راننده متخلف به دلیل مصرف مواد مخدر و روان گردان و تعداد ۲۶۹ راننده متخلف با ۳۰ نمره منفی از سه تا شش ماه از رانندگی محروم شده اند. همچنین برای وصول جرائم معوقه بالا ۱۰ میلیون ریال، برای تعداد ۸۱۰ خودرو اقدامات اجرایی صورت گرفته است.

وی اضافه شدن یک دستگاه خودرو مجهز به امکانات دوربین و سخت افزار مناسب به عنوان گشت سیار برای ثبت تخلفات خودورهای ساکن در معابر شهر ایلام، اقدامی در جهت کاهش ترافیک درون شهری دانست و همچنین از سایر نهادهای مسئول خواست هرچه سریعتر برای نصب و راه اندازی دوربین های مورد نیاز در خیابان ها اقدام نمایند.

سرهنگ ناصری در خصوص برنامه های ویژه پایان سال و ایام نوروزی گفت: برای ایام منتهی به پایان سال، طرح روانسازی ترافیک از ٢۴ اسفند آغاز و تا ١٧فروردین ادامه می یابد. همچنین در مسیرها پرترافیک نیز محدودیت های لازم اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، اصحاب رسانه را برای فرهنگ سازی، کمک به اصلاح شیوه های رانندگی ناصحیح،  ترویج قانون مداری،  وادار نمودن سایر نهادهای مسئول به پاسخگویی و فعالیت در این عرصه، به کمک فرا خواند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.