کدخبر : 6725
شنبه 17 فوریه 2018 - 12:02
فاقددیدگاه

تضییع حقوق بیماران مراکز درمان تامین اجتماعی توسط سایه ها!

سوال اینجاست، چگونه ممکن است در این فاصله کوتاه تمام نوبت ها رزرو شوند؟ این امکان وجود ندارد الا این که خارج از این فرایند، جای دیگری این نوبت ها به افراد واگذار شده باشند؟!! شاید مسیر ویژه ای وجود دارد که به صورت رسمی اعلام نشده اما کسانی هستند که به این کانال ارتباطی، دسترسی آسان دارند!

پایگاه خبری جامک/مهدی کاکاخانی

راه اندازی و تاسیس مراکز درمانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی، اقدامی موثر در جهت حمایت از بیمه شدگان مخصوصا اقشار کم درآمد بوده که در استان ایلام نیز چندین مرکز وابسته به این حوزه، به مراجعین خدمات رسانی می کنند.

با وجود افزایش این واحدها و توسعه سخت افزاری، اما باز شاهد پایین بودن کیفیت خدمات دهی، بی توجهی به منشور حقوقی بیماران و از همه مهمتر عدم رعایت عدالت در نوبت دهی مخصوصا در بخش دندانپزشکی هستیم که این امر نظارت و بازرسی های بیشتر را می طلبد.

براساس گزارش های رسیده به این رسانه، بیشتر بیماران از نحوه رزرو نوبت دهی دندانپزشکی، غیر واقعی بودن راه های نوبت دهی شکایت داشته که برهمین اساس خبرنگار جامک شخصا با هدف راستی آزمایی و بررسی این گزارش ها در دو روز متفاوت برای رزرو نوبت دهی دندانپزشکی اقدام نمود که مشخص شد گلایه های مردمی به حق بوده و لازم است هرچه سریعتر مشکلات این بخش مرتفع و نظارت ها بیشتر شود.

همانگونه که مدیریت درمان تامین اجتماعی بارها با شعار تکریم ارباب رجوع، مسیرهایی برای کاهش تردد و صرفه جویی در وقت و زمان مردم اعلام داشته، اما همین راههای به ظاهر تسهیل کننده، خود به عاملی برای اجحاف در حق بیماران، رونق پارتی بازی و محروم کردن افراد فقیر و کم درآمد از خدمات این مراکز شده است.

لازم به ذکر است رزرو نوبت در مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی استان ایلام، از سه راه تماس با شماره تلفن ۳-۳۲۲۴۶۱۰۰ ،  مراجعه به سایت http://nobat.dilam.tamin.ir/reserve و یا نصب اپلیکشن نوبت دهی در تلفن های همراه می باشد.

که در هر سه مورد امکان رزرو نوبت برای افراد عادی مشکل و عمدتا غیر ممکن است. روش شماره گیری که به دلیل مشغول بودن خطوط تلفن و نهایتا ارتباط با اپراتور و ارجاع به بخش مربوطه و اعلام تکمیل ظرفیت عملا کسی موفق نخواهد بود.

در بخش سایت نیز قبل از ساعت ۱۰ صبح  (تا ۹:۵۹) پیام “شما در ساعات مجاز نوبت دهی مراکز درمانی نمی باشید” مقابل دید مراجعین قرار دارد و به محض بازشدن سایت دقیقا راس ساعت ۱۰صبح بدون هیچگونه گذشت زمان حتی یک ثانیه، پیام ظرفیت تکمیل مقابل نام پزشکان مراکز اعلام می شود. حال مشخص نیست این ظرفیت ها در چه زمانی و با چه سرعتی تکمیل شده اند؟!

مگر می شود در یک بازه زمانی ۳۰ ثانیه ای ظرفیت تمام پزشکان این مراکز همزمان با هم تکمیل شوند؟! (تصاویر ثبت شده از این سامانه حاکی از صحت این موضوع است)

این در حالی است مشغول بودن تلفن ثابت و از طرفی طی فرایند ثبت درخواست برای هر نفر بیش از ۳۰ ثانیه صرف خواهد شد، لذا سوال اینجاست، چگونه ممکن است در این فاصله کوتاه تمام نوبت ها رزرو شوند؟ این امکان وجود ندارد الا این که خارج از این فرایند، جای دیگری این نوبت ها به افراد واگذار شده باشند؟!! شاید مسیر ویژه ای وجود دارد که به صورت رسمی اعلام نشده اما کسانی هستند که به این کانال ارتباطی، دسترسی آسان دارند!

کلام آخر این که پیرو حواشی و حرف و حدیث های فراوان پیرامون بیمارستان شهدای زاگرس، استخدام های غیر قانونی در آن بیمارستان، نارضایتی به دلیل کیفیت خدمات رسانی در این مراکز و اینک هم گلایه های مردم از نحوه نوبت دهی و…، به نظر می رسد علیرغم انتقادات رسانه ای، شکایات های مردمی، در این ادارات، اراده و یا شاید اعتقادی برای اصلاح شیوه مدیریتی و نحوه توجه به خواست مشتریان دیده نمی شود. شاید بهتر است عنوان شود که این نهاد خدماتی، نیازمند یک بازنگری مدیریتی بوده زیرا ادامه این روند جز آسیب رساندن به جامعه هدف و ذینفعان، افزایش سطح نارضایتی مردم از نهادهای دولتی و …، نتیجه دیگری به همراه نخواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.