کدخبر : 6721
دوشنبه 12 فوریه 2018 - 14:53
فاقددیدگاه

نقدی کوتاه بر سخنان امام جمعه شهر ایوان

چرا زمانی که خود شما در معیت بازدید کنندگان حضور داشتید، به موارد خلاف به زعم خویش، اعتراض نکرده و همانجا با رسانه ها در مورد دروغین بودن این افتتاحیه ها مصاحبه ننمودید؟! آیا همان لحظه نمی توانستید از کارگران، مجریان طرح ویا حتی مدیر دستگاه متولی، درستی و یا دروغین بودنشان را جویا شوید؟! و....

پایگاه خبری جامک/

حجت الاسلام “علی حیدری” امام جمعه شهر ایوان در خطبه های نماز جمعه ۲۰ بهمن ماه در خصوص حضور معاون اقتصادی استاندار ایلام در شهرستان ایوان و برگزاری مراسم افتتاح چندین طرح، واکنش جالب توجه ای نشان داده که در سایت و کانال های خبری بازنشر شده است. وی ضمن دروغگو خواندن اقدام مسئولین، اجرای برنامه ها در آن روز را یک نوع کلاه برداری دانسته است!!!

برهمین اساس و با توجه به بررسی خبرنگار جامک و پیگیری طرح های افتتاحیه از طریق دستگاه متولی، به نظر می رسد در چند مورد مطرح شده اطلاعات و اظهارات وی صحیح نبوده و برای راستی آزمایی این عناوین و اخبار، تلاشی هم صورت نداده است.

خطیب نماز جمعه ایوان اعلام کرد: «سنگ شکن را افتتاح کردند که مربوط به یک شخصی است که ریالی از دولت وام نگرفته …. بعد شنیدیم و گفتند: که چندمین بار است که افتتاح شده… آن هم، افتتاح تکراری بود…»

جناب حجت الاسلام حیدری! طرح موضوع در تریبون مقدس نبایستی براساس شنیده ها و گفته ها باشد. شایسته است در چنین موارد، اطلاعات درست از مرجع که همانا خود مجری می باشد، کسب شود. به یقین می توان اعلام داشت که این واحد تولیدی تا قبل از این، هیچگونه مراسم رسمی و افتتاحیه ای نداشته است. همچنین در خصوص اعتبارات دریافتی باز هم شما اطلاعات موثقی در دست نداشتید، چون مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل کمک های فنی و اعتباری وزارت صنعت، معدن و تجارت به این طرح اختصاص یافته است.

امام جمعه ایوان در بخش دیگری عنوان داشته است: «…کارخانه سولفات در شهرک صنعتی را برای افتتاح رفتند… که دو سال است کار می کند و افتتاح هم شده است»… در این خصوص نیز باز هم اطلاعات شما صحیح نبوده است. زیرا در روزی که معاون استاندار به شهرستان ایوان سفر کردند، به جز واحد شن و ماسه آقای اسماعیلی، هیچ طرح و یا پروژه دیگری در حوزه صنعت ومعدن چه داخل و چه در خارج از شهرک صنعتی ایوان افتتاح نشده است. آنچه که به شما گفته شده و یا شنیده اید، تنها بازدید از روند اجرای طرح “فولاد زاگرس” و بررسی وضعیت تعاونی ۲۴۵۱ سولفات پتاسیم بوده که در زمان حضور مسئولین استانی در یک شهرستان، اجرای  چنین برنامه هایی مرسوم بوده و عمل نامربوطی محسوب نمی شوند.

سوال اینجاست؛ چرا زمانی که خود شما در معیت بازدید کنندگان حضور داشتید، به موارد خلاف به زعم خویش، اعتراض نکرده و همانجا با رسانه ها در مورد دروغین بودن این افتتاحیه ها مصاحبه ننمودید؟! آیا همان لحظه نمی توانستید از کارگران، مجریان طرح ویا حتی مدیر دستگاه متولی، درستی و یا دروغین بودنشان را جویا شوید؟! و….

بدون تردید؛ مردم از امامان محترم جمعه در شهرستان ها انتظار پیگیری مشکلات و طرح خواسته های آنان را دارند و مسئولین مربوطه هم بایستی تلاش کنند که به دغدغه های آنان پاسخ مثبت داده و در جهت رفع این مشکلات اقدام نمایند. اما اگر مطالب و خواسته هایی که طرح می شوند به نحوی باشند که شائبه سیاسی کاری، بهره برداری جناحی و یارگیری گروهی و حزبی داشته باشند، نه تنها بیان این گونه مسائل به رفع مشکلات مردم کمک نخواهد کرد، بلکه باعث آسیب رساندن به جایگاه و منزلت تریبون نماز جمعه نیز می شود.  انتظار می رود در شرایط کنونی که بیش از هر زمان دیگری جامعه نیاز به وفاق و همدلی دارد، با طرح موضوعات غیر واقعی، سیاه نمایی عملکردها و …، مردم مخصوصا فعالان اقتصادی، کارآفرینان و علاقه مندان به رشد و توسعه استان را اعتمادزایی، دلسرد و ناامید نکنیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.