کدخبر : 6681
چهارشنبه 31 ژانویه 2018 - 13:13
فاقددیدگاه

محله‌ی مصلای ایلام در تنگنای تصمیم جدید راه و شهرسازی

واگذاری خیابان عریض مصلا در ایلام جهت ساخت و ساز تجاری و آپارتمانی و در مضیقه افکندن آنها باعث اعتراض ساکنان محله شد.

محله‌ی مصلا در ایلام دارای خیابانی عریض است که در مواقع بحرانی نظیر زلزله به عنوان یک فضای باز شهری مورد استفاده همشهریان قرار می‌گیرد.

در زلزله‌ی اخیر مسئولان مدیریت بحران استان مردم را به رفتن به این محله تشویق کردند.

در فصول گرم‌تر عصرهنگام و شب‌‌ها نیز ساکنان محله آپارتمان‌نشین خانه‌های کوچک خود را ترک می‌کنند و به پیاده‌روی در این مسیر می‌پردازند.

اخیرا مسکن و شهرسازی خیابان عریض این محله را به فروش گذاشته و خریداران در حال آپارتمان‌سازی هستند به گونه‌ای که فاصله آپارتمان‌ها تا آپارتمان‌های جدید به ۳ متر می‌رسد.

«علی مرادنیا» از ساکنان این محله گفـت: دلخوشی ما این بود که مسئولان به وعده‌‌ای که قبلا داده بودند عمل کنند و فضای سبز در این محله ایجاد کنند، اما با این تصمیم شوکه شده‌ایم و مضیقه‌های کنونی ما بیشتر خواهد شد.

«محمد احمدی» در حالی که به کامیون‌های بزرگ مستقر شده در محله اشاره می‌کند، می‌گوید: مگر چند خیابان عریض با این ویژگی‌ها در شهر وجود دارد که راه و شهرسازی بدون توجه به حقوق انسانی، آن را تبدیل به ساختمان می‌کنند.

وی ادامه داد: تنها دلخوشی ما در این خانه‌های قوطی کبریتی نفس کشیدن در این فضاها است که راه و شهرسازی بدون توجه به نیاز ساکنان اقدام به فروش و ایجاد ساختمان می‌کنند.

«الوند ستاری» هم گفت: با ساخت و ساز در این خیابان، کوچه‌های ۳ متری ایجاد می‌شود که نشانه‌ی فقدان ذوق و عدم تسلط مسئولان است که سعی می‌کنند عرصه را بر شهروندان تنگ و تنگ‌تر کنند.

مهندس «نادعلی‌پور» مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: قطعه‌ی مورد مناقشه که ۴۰۰ متر است برابر طرح تفصیلی مصوب شهر ایلام دارای کاربری تجاری بوده وبه اشخاص حقیقی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: اراضی محله مصلا از دادگستری تا بیمارستان شهدای زاگرس در مالکیت این اداره کل بوده و دارای دو کاربری فضای سبز و تجاری است و کار انجام شده کاملا قانونی است.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام از مردم این محله خواست با آرامش مطالبات خود را پیگیری کنند و کارشناسان راه و شهرسازی استان پاسخگوی مردم خواهند بود.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.