کدخبر : 6678
چهارشنبه 31 ژانویه 2018 - 13:11
فاقددیدگاه

کار بانک، بنگاه داری و فروش پول نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام گفت: خروجی عملکرد مجموعه سیستم بانکی باید به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان منجر شود

«ایوب درویشی» در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان ایلام اظهار کرد: بانک‌ها جدا از بخش تولید و رونق اقتصادی نیستند و اگر پای کار نیایند، هماهنگ نباشند و از ظرفیت‌ها بخوبی استفاده نکنند، ایجاد اشتغال در استان محقق نخواهد شد .

وی افزود: بانک‌ها در کنار تراز کردن منابع و مصارف خود و انجام فعالیت‌های اقتصادی، مسئولیت‌های اجتماعی نیز دارند که نباید این مسئولیت‌ها را فراموش کنند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام با بیان اینکه چرخه معیوبی در عملکرد سیستم بانکی وجود دارد، اضافه کرد: کار بانک، بنگاه داری و فروش پول نیست و ورشکستگی برخی از موسسات اعتباری ثابت کرد چاره کار بالا بردن سود بانکی نیست و باعث ایجاد مشکلات فراوانی می‌شود .

درویشی عنوان کرد: برخی بانک‌ها که بر خلاف مصوبه بانک مرکزی سود آنچنانی پرداخت کرده و شرکت تاسیس می‌کنند باید بدانند تنها راه موفقیت، کمک به تولید در استان است .

وی در خصوص عدم وصول مطالبات بانک‌ها نیز یادآور شد: به طور حتم در مرحله‌ای از انجام کار از کارشناسی طرح‌ها تا پرداخت تسهیلات، اشکال و نقص وجود دارد که نتیجه آن به سرانجام نرسیدن طرح‌ها و معوق ماندن مطالبات بانک‌هاست .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام گفت: ۴۰ درصد منابع سیستم بانکی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است بنابراین این بانک‌ها نیز باید وارد میدان شوند و در هماهنگی سیستم بانکی حتما باید بانک‌های خصوصی حضور داشته باشند .

درویشی ادامه داد: علاوه بر جذب منابع واحدهای بزرگ تولیدی استان در بانک های خود استان باید در خصوص جذب منابع خارجی خصوصا سرمایه گذاران عراقی نیز برنامه‌ریزی شود و به این منظور تلاش می‌شود زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد بازارچه‌های مرزی در سریع‌ترین زمان ایجاد شود.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.