کدخبر : 6633
سه‌شنبه 16 ژانویه 2018 - 7:54
فاقددیدگاه

ناکارامدی موجب برگشت اعتبار شد

استاندار ایلام گفت: معاونان سیاسی امنیتی و اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری منصوب شده و در نشست شورای اداری که روز شنبه 30 دی ماه برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام اظهار کرد: محمد نوذری از نیروهای استان چهارمحال و بختیاری به عنوان معاون سیاسی ، امنیتی و ایوب درویشی به عنوان معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام منصوب شدند.
وی با بیان اینکه انتصاب نیروهای غیربومی رویه معمولی در استان های مختلف کشور است و تعدادی از فرزندان استان ایلام نیز در استان های دیگر از جمله چهارمحال و بختیاری منصوب شده اند، تاکید کرد: نباید برای نیروهای غیربومی حساسیت ایجاد شود در این صورت امکان ایجاد حساسیت برای نیروهای ایلامی در استان های دیگر نیز وجود دارد.

** سهل انگاری برخی مدیران باعث از دست رفتن ۳۲۰ میلیارد ریال اوراق خزانه استان ایلام شد
استاندار ایلام گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار اوراق اسناد خزانه اسلامی به این استان اختصاص داده شد که تنها کمتر از ۳۰ میلیارد ریال آن جذب
شد و حدود ۳۲۰ میلیارد ریال آن بدلیل سهل انگاری برخی مدیران از دست رفته و دوباره به خزانه بازگشت خورد.
سلیمانی دشتکی افزود: با خزانه، دیوان محاسبات و سازمان مدیریت مکاتباتی برای اختصاص دوباره این اعتبار به استان انجام شد که بی نتیجه ماند زیرا تنها راه حل آن تصویب مجلس است و کاری از دست کسی ساخته نیست.
وی تاکید کرد: هدر رفتن این اعتبار خطای بزرگی است و امکان جبران آن وجود ندارد اما مدیران باید برای جذب مرحله دوم این اعتبارات تلاش کنند و سهل انگاری های گذشته را تکرار نکنند.

** انتقاد استاندار ایلام از تقسیم پست های مدیریتی در محافل خصوصی
استاندار از تقسیم مدیریت ها در محافل خصوصی به شدت انتقاد کرد و گفت: مدیریت ارث و میراث نیست و هیچ احدی حق ندارد افراد را معرفی یا تقسیم ارث کند.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه مدیریت یک بحث سیستمی است و مدیر نیز شرایطی دارد و باید توانمندی و کارایی داشته و دردی از مردم دوا کند تاکید کرد، مدیریت گوشت قربانی نیست که بین خودتان توزیع کنید.
وی یادآور شد: تصمیم در خصوص انتصاب مدیران تنها در اختیار استاندار است و تمامی دستگاه ها باید برای انتصاب مدیران با استاندار هماهنگ باشند، من برای قلع و قمع مدیران نیامده ام و اگر مدیری توانمند باشد و کارآیی داشته و مجری برنامه ها و سیاست های دولت باشد، تثبیت خواهد شد.

** ایل، طایفه، دسته ، حزب و فعالیت در ستاد آقای روحانی ملاک انتصاب مدیران نیست
استاندار ایلام با ذکر اینکه در انتصاب مدیران ایل، طایفه، حزب و وابستگی به افراد بانفوذ به هیچ عنوان ملاک انتصاب مدیران نیست گفت: ‘جتی فعالیت در ستاد آقای روحانی نیز ملاک نیست، این فاجعه است که کسی برای گرفتن پست و مقام در ستاد آقای روحانی فعالیت کند.
سلیمانی دشتکی افزود: با این وجود اگر کسی در ستاد آقای روحانی فعالیت کرده و توانمند است خود ما باید به او مراجعه کنیم زیرا هم توانمندی دارد و هم طرفدار دولت است.
وی از تمامی افرادی که برنامه ای برای توسعه استان دارند، خواست: رزومه کاری خود را ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد و در بانک اطلاعاتی استان درج شود.

** مدیران تا اخر هفته آینده مطالبات مردم را باید پرداخت کنند در غیر اینصورت استعفا دهند
استاندار ایلام با بیان اینکه اعتبارهای استان در حوزه های مختلف ابلاغ شده اما مطالبات برخی افراد هنوز پرداخت نشده است، گفت: مدیران تا پایان هفته آینده مهلت دارند مطالبات مردم را پرداخت کنند در غیر اینصورت باید استعفا دهند.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اگر مدیری پول داشت، اما طلب مردم را نداد، باید کار را رها کند و برود، اظهار کرد: مدیران چرا پولی که وارد استان شده را هزینه نمی کنند و بر خلاف رویه معمول، به هیچ عنوان زمان را لحاظ نمی کنند.
وی تاکید کرد: ‘وقتی کار مردم به موقع انجام نمی شود کار بجایی می رسد که طلبکار دم اتاق استاندار آمده و داد و بیداد کند، مگر اعتبارات استان ارث پدری کسی است که نگه داشته و هزینه نمی کنید’.
وی از تمامی مدیران استان خواست: روال انجام کار را اصلاح کرده و به داد مردم برسید، بسیاری از کارهای مردم براحتی انجام نمی شود و مدیران باید فرآیند انجام کار را تغییر دهند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.