کدخبر : 6596
یکشنبه 7 ژانویه 2018 - 15:08
فاقددیدگاه

مایحتاج عمومی مردم در پایان سال باید تامین شود

فرماندار ایلام گفت: مایحتاج عمومی مردم برای روزهای پایان سال باید به اندازه کافی تامین شود و سیاست دولت نیز کاهش هزینه ‌های تولید و افزایش کیفیت در محصولات و فرآورده‌های غذایی است.

معروف بسطامی روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان اظهار کرد: مسئولان این ستاد باید به گونه ای کنترل بازار را در دست گیرند که مردم با احساس آرامش و اعتماد در روزهای پایانی سال مایحتاج خود را تهیه کنند.
وی افزود: در این ایام بازار باید به طور مستمر پایش شود و برای تامین و توزیع به‌ موقع اقلام برنامه‌ ریزی صورت گیرد و بر عرضه کالا نظارت شود.
فرماندار ایلام بر لزوم جلوگیری از افزایش غیرمنطقی کالاها تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان شهرستان تلاش کنند تا اقلام مورد نیاز مردم از جمله گوشت، مرغ، برنج و میوه در زمان مناسب و متناسب با نیاز مردم تهیه و در دسترس عموم قرار گیرد.
بسطامی به روزهای پایان سال اشاره کرد و گفت: تثبیت قیمت باید اولویت عرضه مایحتاج مردم باشد و با ارائه مواد غذایی و تره بار با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب توسط دولت و نظارت بر عرضه محصولات به صورت شبانه ‌روزی علاوه بر حذف واسطه ‌گری و دلالی بر قیمت میوه از وارد آمدن شوک به بازار میوه و افزایش ناگهانی قیمت میوه در این ایام جلوگیری شود.
فرماندار ایلام با بیان اینکه باید دست واسطه ها و دلالان از بازار کوتاه شود، افزود: با همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی از جمله نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی فضای بازار را مدیریت و از التهاب و افزایش قیمت ها در بازار جلوگیری کرد.
وی یادآور شد: تاکنون با همراهی و هم فکری همه دستگاه ها اقدامات خوبی در این زمینه از جمله اجرای طرح جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام صورت گرفته و پیشرفت خوبی داشته و بطور جدی در حال پیگیری و نظارت است.
بسطامی با بیان اینکه تعامل بین دستگاه ها، دولت و مردم برنامه های دشمنان را برای ایجاد شکاف بین ملت و مردم ناکام می کند، گفت: مطالبات مردم بحق است اما این خواسته ها باید در مسیر قانونی و در جهت رفع این مشکلات حرکت کند و بهانه ای دست دشمنان ندهند.
وی تاکید کرد: شفاف سازی و اطلاع رسانی بموقع از وضعیت کشور تاثیر بسزایی در اعتماد سازی مردم دارد، اگر عملکردهای اعلام شده بر خلاف وضعیت و متناسب با آن نباشد، باعث نارضایتی می شود.
بسطامی افزود: درک صحیح از وضعیت حاکم بر کشور، شفاف سازی و اطلاع رسانی بموقع، در تصمیم گیری مناسب و تثبیت بازار و آرام سازی بی تاثیر نیست و با رفع کمبودهای موجود از ناامن کردن و افزایش قیمت در بازار از سوی دلالان جلوگیری می شود.
فرماندار ایلام تاکید کرد: تامین کالاهای اساسی نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، برگزاری نمایشگاه های فصلی و نظارت بر آنها از طریق اصناف و صنعت، معدن و تجارت و ذخیره سازی اقلام مورد نیاز و دسترسی آسان مردم در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.