کدخبر : 6578
چهارشنبه 3 ژانویه 2018 - 14:01
فاقددیدگاه

زیرساخت های فرهنگی ایلام باید تقویت شود

استاندار ایلام با اشاره به لزوم برخورداری بیشتر مردم از آثار هنری و توسعه فعالیت های فرهنگی تاکید کرد: برای ساخت و تجهیز بیشتر فرهنگسراها و برج های هنر در این استان اقدام جدی صورت گیرد .

قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در نشست انجمن های فرهنگی و هنری و رسانه ای استان گفت: زبان هنر یکی از بهترین ابزارها برای انتقال پیام های مختلف به مخاطبان است که در این زمینه برای تقویت هنر و زیر ساخت های آن همه مدیران و دست اندکاران این حوزه باید تلاش کنند.
وی تصریح کرد: اگرچه اعتبار فرهنگی پیش بینی شده از سوی استانداری به دستگاه های مربوطه ابلاع خواهد شد ولی مدیران دستگاه های فرهنگی و هنری استان باید برای جذب اعتبار های ملی تلاش کرده تا این حوزه بیش از پیش تقویت شود.
وی افزود: امشکلات حوزه فرهنگی و هنری در دستور کار بررسی برای رفع قرار می گیرند ولی کارگروه های مشخص و مرتبط باید در هر بخش فرهنگی تشکیل تا مشکلات در اسرع وقت حل شوند.
استاندار ایلام همچنین بر واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری بخش اداری استان به انجمن های بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: در جهت کاهش تصدی گری دستگاه های اجرایی باید فعالیت های فرهنگی و هنری خود را به این موسسه ها واگذار کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ایلام از نظر امکانات فرهنگی از سایر استان های کشور عقب تر است گفت: ایلام برای تقویت اعتبارهای فرهنگی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
سلیمانی دشتکی همچنین در این نشست در پاسخ به درخواست مسئولان موسسه های فرهنگی و هنری استان برای معافیت مالیاتی، گفت: در این زمینه باید کار کارشناسی لازم انجام و در صورت نداشتن منع قانونی اقدام لازم انجام شود.
در این نشست مسئولان انجمن های مختلف فرهنگی، هنری و مدیران رسانه ها مشکلات خود را مطرح کردند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.