کدخبر : 6570
دوشنبه 1 ژانویه 2018 - 12:46
فاقددیدگاه
مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام؛

نیاز شهر ایلام به ۵۶ هزار واحد مسکن تا ۶ سال آینده

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه 112 پروژه فعال راهسازی در سطح استان در دست اجراست، گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی انجام شده توسط کارشناسان در مجموع و در طول 6 سال آینده نزدیک به 56 هزار واحد نیاز مسکن شهر ایلام است.

مهندس «سید کمال‌الدین میرجعفریان» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام اظهار کرد: همه پروژه‌های حوزه راهسازی استان ایلام با اجرای طرح جامع و کامل عملیاتی شده‌اند، تونل کبیرکوه و چهارخطه کردن راه ایلام – مهران از پروژه‌های مهم راهسازی این استان در سطح ملی بوده که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا هستند .

وی افزود: در طول چهار سال گذشته بیش از یک هزار و ۱۷۰ کیلومتر انواع پروژ های راهسازی چون راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی تکمیل و زیر بار ترافیک رفت، ضمن اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر دیگر نیز پروژه راهسازی در نقاط مختلف استان در دست اجرا است .

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: در بحث زیرساخت‌های حوزه اربعین پنج محور عملیات اجرایی آنها یا تکمیل شده و یا در حال انجام است، مسیر کرمانشاه – حمیل – سرابله، مسیر اسلام آباد – تونل قلاجه – ایوان – ایلام، تقاطع غیرهمسطح ارغوان و عملیات اجرایی در حوزه جنوبی استان ایلام که هم اکنون در دست اجرا است .

میرجعفریان با اشاره به وضعیت بافت‌های فرسوده در استان عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی ایلام به تبع سیاست‌های دولت تدبیر و امید و افق‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش شهرسازی و مسکن برای بافت‌های فرسوده سیاست نوسازی، برای سکونتگاه‌های غیررسمی توانمندسازی و برای بافت‌های تاریخی احیا، بهسازی و نوسازی را در دستور کار خود دارد .

وی گفت: بیش از یک هزار و ۳۵ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در سطح استان ایلام وجود دارد که از این میزان ۷۵۵ هکتار آن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با تاکید بر اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای توسعه شهری است، تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در این استان وجود ندارد و متناسب با درخواست متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود .

میرجعفریان همچنین با اشاره به نیاز تامین مسکن استان بخصوص شهر ایلام در سال‌های آینده، افزود: بر اساس برآوردهای کارشناسی انجام شده توسط کارشناسان ذیربط در مجموع و در طول ۶ سال آینده نزدیک به ۵۶ هزار واحد نیاز مسکن شهر ایلام است

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.