کدخبر : 6530
دوشنبه 25 دسامبر 2017 - 15:05
فاقددیدگاه
مدیر کل ثبت احوال استان ایلام

راه اندازی ایستگاه های سیار صدور کارت ملی هوشمند

بیش از 100 دستگاه مختلف کشور به سامانه های ثبت احوال به صورت آنلاین متصل می باشند که این امر از وقوع برخی مشکلات مانند جعل سند، کلاهبرداری، تقلب و ... جلوگیری می کند.

پایگاه خبری جامک
مدیر کل ثبت احوال استان ایلام از راه اندازی ایستگاه های سیار صدور کارت ملی هوشمند در آینده نزدیک خبر داد.

“منوچهر تیموری” در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: با هدف خدمات رسانی به افراد کم توان، مسن و ناتوان جسمی و در راستای توجه به حقوق شهروندی، در آینده نزدیک ایستگاه های صدور کار ملی هوشمند به صورت سیار راه اندازی می شوند.

مدیر کل ثبت احوال استان ایلام اضافه کرد: از ابتدای شروع طرح تعویض کارت های ملی در استان، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفراز جمعیت ۴۵۰ هزار نفری مشمول طرح، برای تعویض کارت ملی خود اقدام نموده اند که این تعداد تقریبا ۴۵ درصد واجدین شرایط استان را تشکیل می دهد. وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ ایستگاه امور مربوط به صدور کارت ملی را انجام می دهند و در کنار ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی این خدمت را  در دستور کار دارند.

مهندس تیموری به صدور شناسنامه های مکانیزه اشاره و خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۷۰ هزار جلد شناسنامه‌ی افراد بالای ۱۵ سال به صورت مکانیزه صادره شده است که از این تعداد در ۹ ماهه امسال ۴۰ هزار شناسنامه برای افراد بالای ۱۵ سال و ۸ هزار دیگر برای افراد زیر ۱۵سال صادر شده است .

مدیر کل ثبت احوال استان ادامه داد: بیش از ۱۰۰ دستگاه مختلف کشور به سامانه های ثبت احوال به صورت آنلاین متصل می باشند که این امر از وقوع برخی مشکلات مانند جعل سند، کلاهبرداری، تقلب و … جلوگیری می کند.

مهندس تیموری اضافه کرد: بالغ بر یک میلیون اسناد سجلی مردم استان ایلام در پایگاه الکترونیکی کشور و سامانه مربوطه  ثبت شده که امور فردی در هر نقطه‌ی کشور با کد ملی قابلیت  پیگیری و رویت دارد و همین امر نقش مهمی در آسان سازی فرایندها و صرفه جویی در زمان و وقت مردم را دارند.

این مسئول به آمار ثبت وقایع چهارگانه در طی نه ماهه سالجاری اشاره و بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۰۸۴ فقره واقعه ولادت،  ۱۸۲۲ فقره واقعه وفات، ۴۰۰۵ مورد گواهی ازدواج و ۶۵۰ مورد هم طلاق نامه ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ در واقعه ولادت نیم درصد افزایش، در واقعه وفات ۵ درصد کاهش، در امر ازدواج ۱۲ درصد کاهش و ثبت طلاق ۳ درصد افزایش را شاهد هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام یکی از راهبردهای مهم این اداره را ثبت وقایع حیاتی در مدت زمان قانونی اعلام کرد و گفت: باید چهار واقعه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق در مدت زمان معینی که تعریف شده است ثبت شود که از این حیث ۹۹/۸ درصد اسناد در مهلت قانونی ثبت می‌شود که این موفقیت با همکاری شهرداری، پزشکی قانونی، علوم پزشکی، دادگستری، دهیاری‌ها و …محقق شده که به لحاظ عملکرد در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر هستیم .

وی رونمایی از شناسنامه‌های مفاخر و شهدا در مناسبت‌های مختلف را از برنامه‌های اداره کل عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های ثبت اسناد هویتی به سمت الکترونیکی می‌رود که استان نیز از این حیث تجهیز است .

مدیر کل ثبت احوال استان ایلام در بحث اسناد هویتی معاودین خاطر نشان کرد: در ۲ سال اخیر برای ۷۵۰ نفر از شهروندان غیرایرانی شناسنامه صادر شده است که در حال تسریع امر هستیم .

مهندس تیموری اضافه کرد: در ۹ ماهه امسال فراوانی نام‌گذاری معصومین بر فرزندان پسران به ترتیب امیرعلی، حسین، امیرحسین، ابوالفضل، علی و محمدطه و برای دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، زینب، رها و باران بوده است .

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.