کدخبر : 6527
یکشنبه 24 دسامبر 2017 - 20:16
فاقددیدگاه

خانه های ایزوگامی با نماهای حلبی شکل!

سازمان عریض و طویل نظام مهندسی ساختمان، در حالی که حق نظارت های کلان دریافت می کند و تاکنون هم کارنامه موفقی از خود به جای نگذاشته است؛ به این مقوله ورود کند

جامک/ مهدی کاکاخانی

فضای درهم و رشد غیر اصولی بافت شهر ایلام در طی سالیان گذشته، مشکلات لاینحل ترافیک وحشتناک و آزار دهنده هسته مرکزی که روز به روز به سایر مناطق پیرامونی سرایت می کند. نامناسب بودن معابر اصلی و فرعی شهر به دلیل طراحی کوتاه بینانه مهندسان وقت با ترسیم کوچه های شش و هشت متری، مغشوش و غیر اصولی بودن فضای محیطی و تبلیغاتی سطح شهر، حذف پارکینگ بناهای جدید در کوچه و خیابان های کم عرض و تبدیل معابر عمومی به پارکینگ خودروهای شهروندان، آلودگی های صوتی، سد معبر و…. تنها بخش هایی از مشکلات شهروندان در مرکز استان می باشد و اینک هم شاهد اضافه شدن یک نوع آلودگی بصری جدیدی در این شهر هستیم که در آینده اثرات بد آن بیشتر نمایان می شود.
به دلیل محدویت زمین و قیمت بالای آن، ساخت بناهای چند طبقه در مرکز استان شتاب بیشتری گرفته است. با بررسی وضعیت این ساختمان ها مشاهده می شودکه نوع سازه مورد استفاده تقریبا یک شکل و مشابه می باشند و به دلایل مختلف تمام این بناهای جدید از نظر عایق رطوبتی دچار مشکل می باشند.
بنابراین برای رفع این ایراد عموما از عایق های ضد رطوبتی با لایه های فویلی شکل استفاده می شود که این امر علاوه بر آئینه ای شدن دیوارها و انعکاس نور، در تابستان نیز دمای هوا پیرامون این بناها به طرز قابل محسوسی افزایش می یابد. همچنین به دلیل سطح صیقلی و درخشندگی دیوارها، از نماهای دور و نزدیک، شهر به شکل استوانه های حلبی شکل در آمده و یک نوع آلودگی بصری برای شهروندان به ارمغان آورده است.
هر چند جدیدا عایق های ضد رطوبت با طرح های منقوش و آجری شکل تولید شده است؛ اما به نظر می رسد این شیوه نمی تواند راهکاری اساسی برای رفع این مشکل نوپا باشد.
بنابراین لازم است سازمان عریض و طویل نظام مهندسی ساختمان، در حالی که حق نظارت های کلان دریافت می کند و تاکنون هم کارنامه موفقی از خود به جای نگذاشته است؛ به این مقوله ورود کند و با لحاظ نمودن مشوق های خاص به دنبال تغییر و یافتن راهی جایگزین باشند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.