کدخبر : 6478
دوشنبه 4 دسامبر 2017 - 10:02
فاقددیدگاه
کارگروهی خوشایند برای تولیدکنندگان

نشستی متفاوت برای ویزیت تولید

این نشست در واقع نشست ویزیت واحدهای تولیدی بیمار استان و فرصتی برای کاهش بوروکراسی اداری است چون کسانی که با امضاء و دستور آنان می‌توان مشکلات را حل کرد یا در مسیر حل شدن قرار داد، همه دور یک میز هستند.

در نسشت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛ تولید‌کنندگان بدون هیچ‌گونه لکنت زبانی مشکلات خود را بیان کردند.این نشست ها به صورت مستمر در استانداری برگزار می شوند. در جلسه روز یکشنبه ابتدا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان دبیر کارگروه مصوبات جلسه‌ی گذشته را قرائت و کارهای انجام شده را در جهت اجرای مصوبات تبیین کرد.

این نشست از جمله نشست‌هایی است که در آن کسی سخنرانی نکرد و مسئولان کاملا فنی مشکلات را بررسی کردند.

در این نشست متولیان واحدهای تولیدی مشکل‌دار به نوبت در جلسه حضور پیدا می‌کردند و از مشکلات خود که عموما نبود نقدینگی بود گفتند و بانک‌های عامل هم پاسخ می‌دادند.

این نشست در واقع نشست ویزیت واحدهای تولیدی بیمار استان و فرصتی برای کاهش بوروکراسی اداری است چون کسانی که با امضاء و دستور آنان می‌توان مشکلات را حل کرد یا در مسیر حل شدن قرار داد، همه دور یک میز هستند.

۵ واحد تولیدی در این جلسه مشکلات خود را بیان کردند و ظاهرا راضی از حل مشکل خود از کارگروه خارج شدند و نقطه‌ی قوت این نشست مصوبه‌‌ محوری آن بود.

در این نشست «قاسم سلیمانی‌دشتکی» استاندار ایلام در پاسخ به یکی از مدیران که از کمبود منابع مالی، انتقاد کرد، گفت: بنده از آغاز مسئولیتم در ایلام با بسیاری از مسئولان کشوری برای افزایش تخصیص‌ها رایزنی کرده‌ام و هم‌اکنون مدیران باید موضوع را پیگیری کنند چون اگر به دنبال منابع نرویم از دست ما خارج می‌شود.

وی تاکید کرد: مدیرانی که پس از رایزنی‌های بنده و وعده‌ی مسئولان کشوری به تهران می‌روند تا اعتبار لازم را نگیرند به استان برنگردند.

استاندار ایلام از همراهی بانک‌ها تقدیر کرد و گفت: باید تا جایی که امکان دارد با تولیدکنندگان کنار آمد.

بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل، بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال با هماهنگی سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تأمین اجتماعی، بررسی و ارایه راهکار در خصوص اختلافات و یا مشکلات اجتماعی نیروی کار، بررسی اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی استانی از جمله سازمان امور مالیاتی و ارائه راه‌کارهای مناسب، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی و حمایت و کمک به توسعه صادرات محصولات تولیدی استان از جمله وطایف این کارگروه است.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.