کدخبر : 6475
یکشنبه 3 دسامبر 2017 - 15:11
فاقددیدگاه
رئیس دامپزشکی کشور؛

۸۰ کشتارگاه صنعتی جایگزین مراکز سنتی شدند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از جایگزینی 80 کشتارگاه های صنعتی بجای مراکز سنتی در سراسر کشور خبر داد.

علیرضا رفیعی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه علائم بسیاری از بیماری ها در دام زنده یا کشتار شده توسط افراد غیرکارشناس قابل شناسایی نیست، باید دام ها در کشتارگاه های صنعتی و مجاز و با حضور کارشناسان دامپزشکی و بعد از تایید سلامت احشام ذبح شود.
وی افزود: گفت: ۸۰ واحد کشتارگاه بزرگ صنعتی جایگزین ۴۰۰ کشتارگاه سنتی در کشور شده و احداث ۳۰ تا ۴۰ واحد صنعتی دیگر برای جایگزینی با ۲۰۰ واحد کشتارگاهی سنتی در نقاط مختلف کشور در دست اقدام است.
رئیس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: برای بهره مندی از غذای سالم باید زنجیره تولید دام سالم توسط دامدار، حمل و نقل کیفی دام، سلامت بهداشت محیط در کشتارگاه ها و نیز خرید فرآورده خام دامی از مراکز مجاز عرضه و فروش توسط مصرف کنندگان و نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی از همان زمان تولید دام تا عرضه به خریدار لحاظ شود.
رفیعی پور یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور با توجه به اهمیت جغرافیایی استان های مرزی بخصوص استانی چون ایلام ( به واسطه مرز مهران و حضور زائران) توجه ویژه ای به این استان ها دارد چرا که استان های مرزی به نوعی مرزبان بهداشتی هستند و وقوع بیماری در استان های مرزی سلامت کل کشور را به مخاطره می اندازد.
وی اظهار کرد: باید آزمایشگاه های مناطق مرزی از نظر امکانات و ساختمانی تجهیز شوند و برای این منظور اعتبارات ملی و استانی تخصیص یابد و در استان ایلام به علت زائر پذیر بودن در حجم وسیع بیش از دیگر استان های مرزی نیازمند تجهیز و امکانات است.
بازدید از برخی شبکه های دامپزشکی، دیدار با استاندار، کارکنان اداره کل و بخش خصوصی از جمله برنامه های رئیس سازمان دامپزشکی کشور در اولین سفر خود به استان ایلام است.
ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.