کدخبر : 6463
چهارشنبه 29 نوامبر 2017 - 14:15
فاقددیدگاه

استفاده از خودوری دولتی بدون مجوز در ساعات غیراداری ممنوع است

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان گفت: استفاده از خودروهای دولتی بدون داشتن مجوز و برگ ماموریت در ساعات غیراداری ممنوع و خلاف مقررات است

سرهنگ «محسن ناصری» اظهار کرد: برابر قانون خودوری دولتی وسیله نقلیه است که برای اجرای وظایف مشخص و معین در هر وزارت خانه و یا شرکت و موسسه دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به پست سازمانی و مقام معینی اختصاص ندارد .

وی افزود: در قانون به صراحت آمده است استفاده از اتومبیل‌های دولتی در ساعات غیر اداری منحصرا برای انجام ماموریت‌های اداری مجاز است و باید با صدور برگ ماموریت وثبت در دفتر مخصوص از طرف مقام مجاز با قید زمان و تعداد همراهان صورت گیرد .

ناصری اضافه کرد: همانطوری که بعضی اوقات ملاحظه می‌شود به رغم صراحت و تاکید قانون در خصوص ممنوعیت استفاده شخصی از خودورهای دولتی متاسفانه بارها شاهد استفاده غیر قانونی کارکنان ادارات و شرکت‌های دولتی از وسایل نقلیه سازمان متبوع خود در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری در حالی که حامل اعضا خانواده‌اند هستیم .

وی تصریح کرد: اخیرا تصویری ازیک خودرو با پلاک دولتی که در جلوی منزل شخصی پارک شده بود در فضای مجازی منتشر شده و برخورد جدی با این دسته از افرادی که از بیت‌المال سوء استفاده می کنند به یک خواسته و مطالبه عمومی تبدیل شده است .

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اضافه کرد: علی رغم اینکه بارها مدارک این افراد قانون شکن توسط ماموران اخذ شده و مراتب به سازمان‌ها و نهادهای مربوطه منعکس شده اما تاکنون شاهد برخوردی در خور از سوی مسولان مربوطه که مانع تکرار این رفتار غیرقانونی شود صورت نگرفته است .

به گزارش کانال اطلاع رسانی پلیس، ناصری در پایان یادآور شد: فصل الخطاب پلیس قانون و مقررات است و برای اعمال قانون تفاوتی بین خودورهای شخصی و دولتی وجود ندارد و قطعا در این زمینه برخورد خواهیم کرد و مراتب به سازمان مربوطه که خودور متعلق به آنها است گزارش خواهد شد.

منبع : ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.