کدخبر : 6350
چهارشنبه 1 نوامبر 2017 - 7:53
فاقددیدگاه
استاندار ایلام ؛

سهم استان ایلام از اعتبارات کشور سه و نیم درصد است

استاندار ایلام گفت: سهم این استان از اعتبارات کشور سه و نیم درصد است که تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم این نشست تعهد دستگاه های دولتی برای ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی است و با ثبت در سامانه رصد شغل واقعی ایجاد کنند همچنین در مشاغل بخش خصوصی از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر واحدهای خدماتی و تولیدی نیز اشتغالزایی کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون عملکرد ۲ هزار نفر در سامانه رصد ثبت شده، افزود: این عدد بسیار ناچیز است و شاید یکی از دلایل آن عدم ثبت عملکرد دستگاه ها و دیگری ایجاد نشدن اشتغال است که برای رفع این شبهات دستگاه ها موظفند تا پایان آبان ماه جاری عملکرد خود را در سامانه رصد ثبت کنند.
استاندار ایلام یادآور شد: طبق تبصره ۱۶ دستگاه های امداد رسان کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی نیز باید ظرف مدت تعیین شده مبالغ عملکردی و مدت کار خود را هماهنگ کرده و عدد تسهیلات خود را به میزان متناسب برسانند.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده بسیار مناسب و کمک فراوانی به درآمد خانوارها می کند، گفت: مجموعه بهزیستی، کمیته امداد و استانداری موظفند تا پایان آبان ماه تعیین تکلیف و اعتبارات آنها ابلاغ شود.
وی افزود: منابعی که امسال برای ایجاد اشتغال فراگیر و ایجاد توسعه روستایی دولت در نظر گرفته شده در سطح کلان ۲۰۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی و در شورای مربوطه تصویب و آیین نامه های آن در حال ابلاغ به بانک ها است.
به گفته وی منبع دیگری که برای ایجاد اشتغال لحاظ شده توسعه روستایی است که یک و نیم میلیارد دلار به دستور مقام معظم رهبری و با پیشنهاد دولت در مجلس تصویب شده و مقرر گردید معادل همین میزان تسهیلات ارزان قیمت برای ایحاد شغل از منابع بانکی لحاظ شود.
استاندار ایلام یادآور شد: پنج هزار میلیارد ریال نیز در سطح ملی بعنوان مشوق های ایجاد اشتغال فراگیر یا همان کمک های فنی و اعتباری لحاظ شده که باید بدنبال سهم استان باشیم.
سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی استان بر اساس میزان اعتبارات، طرح ها و پروژه های مختلف ایجاد ۱۲ هزار و ۲۸۲ شغل را بعنوان تعهد اشتغال پذیرفتند که از این میزان ۲ هزار و ۳۲۳ مورد تحقق یافته است.
شکرالله شیرخانی اظهار کرد: سهم شاغلان در استان ایلام به تفکیک بخش های اقتصادی در بخش خدمات ۴۸ درصد، صنعت ۲۷ درصد و در بخش کشاورزی ۲۴ درصد است.
وی افزود: از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام ۱۴۶ هزار نفر شاغل، ۱۹ هزار نفر بیکار و ۷۴ درصد نیز حقوق بگیر هستند.
شیرخانی با بیان اینکه گزارش اشتغال ثبت شده در سامانه رصد امسال ۷۹۴ مورد است، گفت: تعهد اشتغال بین دستگاه های اجرایی بر حسب تعامل با اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته و دستگاه ها متعهد به اجرای آن هستند.
شیرخانی ادامه داد: تعهد اشتغال تعدادی از دستگاه های اجرایی استان همچون میراث فرهنگی ۴۸۱ نفر، در بخش صنعت معدن و تجارت یک هزار و ۵۰۰ نفر، در بخش کشاورزی سه هزار و ۹۸۵ نفر، دانشگاه علوم پزشکی ۷۱۵ نفر، راهداری ۱۰۹ نفر، کمیته امداد امام خمینی (ره) یک هزار و ۵۰۰ نفر، بهزیستی ۷۶۵ نفر، شرکت برق ۶۹ نفر، صندوق کارآفرینی امید یک هزار و ۳۰۰ نفر، شرکت گاز ۱۰۰ نفر، بنیاد شهید و امور ابثارگران ۱۲۰ نفر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ۳۰۰ نفر پیش بینی شده است.
وی آمار ثبت نام واحدهای پذیرنده به تفکیک دستگاه اجرایی را ۲۳۶ واحد و آمار کارورزان ثبت نام شده در سامانه کارورزی به تفکیک مدرک تحصیلی را ۱۳ هزار و ۳۶۰ نفر اعلام کرد.
شیرخانی تعداد کل کارگران بیمه شده تامین اجتماعی را ۱۰۲ هزار نفر، کارگران مشمول قانون کار ۶۷ هزار و ۷۱ نفر، تعداد کارگاه های استان ۶ هزار و ۶۷۹ عدد و کارگران بیکار شده در سال جاری ۷۹۱ نفر اعلام کرد.
وی گفت: سه هزار و ۱۴۹ تعاونی واحد در ۱۳ گرایش در استان وجود دارد که از این میزان هزار و ۴۵۷ تعاونی فعال و تعداد هزار و ۱۰۰ نفر نیز در این تعاونی ها شاغل هستند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.