کدخبر : 6344
سه‌شنبه 31 اکتبر 2017 - 14:52
فاقددیدگاه

نهادینه کردن مناظره راهی در جهت آگاه سازی اجتماعی است

رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: اگر در مملکت ما مناظره نهادینه شود جایی برای رسانه‌های معاند نخواهد ماند و نباید برخی کشور را بزرگ‌تر از ایده‌های خود بدانند و شکست ایده‌ی خود را شکست کشور و نظام تلقی کنند.

“محمدعلی‌اکبری” رئیس دانشگاه ایلام، در مراسم اختتامیه‌ی مرحله منطقه‌ای ششمین دوره مسابقات مناظره ملی دانشجویان ایران گفت: جهاددانشگاهی با همت جهادگران توانسته است برخی برنامه‌ها مانند مناظره‌های دانشجویی را به خوبی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نهادینه کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه برشی از جامعه است و معتقدیم دانشگاه هم محل کسب دانش و هم بینش و هم مهارت های اجتماعی است و نباید فقط به کلاس درس محدود شود، گفت: دانشجوی ما باید در دانشگاه مناظره‌ی توام با تکریم مخالف را یاد بگیرد تا در فردای نقش‌آفرینی در جامعه بتواند غلبه‌ی علم و منطق بر هیجان را به اثبات برساند.

رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: ما در دانشگاه دنبال مقلدسازی سیاسی نیستیم بلکه دنبال این هستیم که تعمیق بینش و انتقال مفاهیم به درستی صورت گیرد و افراد با آزادی کامل اندیشه‌ی خود را بارور سازند.

علی‌اکبری گفت: امروز مفهوم قدرت عوض شده و معتقدم قدرت نه در تریبون و قلم و رسانه و یا در دست قاضی است بلکه در افکار عمومی است و اگر این اصل را قبول کردیم که در جامعه‌ی مردمسالاردینی مردم در راس هستند ، تریبون داشتن و مناظره ایرادی ندارد و بهتر است  برخی از مسئولان که  از طریق رسانه با هم حرف می‌زنند به جای آن با هم مناظره کنند و باید این روش را به عنوان نهادی برای آگاه‌ سازی اجتماعی بپذیریم.

وی با اثرگذار دانستن فعالیت‌های جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های استان تصریح کرد: اگر ما حرف نزنیم دیگران حرف‌های ما را خواهند زد و با داشتن کشوری بزرگ با تنوع اقلیمی و زبانی و اندیشه‌ای چاره‌ای جز قبول کردن تفاوت آدمها و در نتیجه تفاوت‌ اندیشه‌ها نداریم.

رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: اگر در مملکت ما مناظره نهادینه شود جایی برای رسانه‌های معاند نخواهد ماند و نباید برخی کشور را  هم تراز ایده‌های خود بدانند و شکست ایده‌ی خود را شکست کشور و نظام تلقی کنند.

منبع: ایلام رصد

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.