کدخبر : 6289
سه‌شنبه 24 اکتبر 2017 - 21:39
فاقددیدگاه
مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام:

مردمی کردن برنامه های پدافند غیر عامل مسیر رسیدن به اهداف مورد نظر را تسهیل می کند

مردمی کردن فعالیت های این بخش به عنوان مسیری مطمئن برای دستیابی به اهداف مورد نظر است. وی کنگره عظیم اربعین را به عنوان مهمترین رویداد استان و کشور عنوان و بیان کرد: تلاش برای پیشگیری از مشکلات احتمالی در دستور کار قرار دارد. شریفی خاطر نشان کرد: در همین راستا و به منظور تامین آب زائران در ایام اربعین، هفت حلقه چاه حفر شده که یک حلقه مجهز به دیزل ژنراتور شده است.

به گزارش خبرگزاری جامک ” پرویز شریفی” در جمع رسانه های خبری استان اظهار داشت: رابطین پدافند غیر عامل و دهیاران بایستی آموزش های مناسب برای آنان برگزار شود. وی با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد در هفته پدافند غیر عامل افزود: شعار امسال «پدافند غیر عامل حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» نامگذاری شده است.

دکتر شریفی به برگزاری چند سناریو و رزمایش در این بخش پرداخت و اضافه کرد: از جمله این سناریوها می‌توان به سناریوی مبارزه با بیماری لکه نواری گندم در هفتم آبان ماه جاری در ایوان اشاره نمود.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با بیان اینکه تلاش شده کلیه مراکز حساس و مناطق مهم به مولد برق مجهز شوند، افزود: وظیفه اصلی پدافند غیرعامل مصون سازی زیرساخت‌ها در قالب مناطق حیاتی و مهم است.

شریفی با بیان اینکه ۵۷ حلقه چاه تاکنون در استان حفر شده که ۱۲ مورد مجهز به دیزل ژنراتور شده‌اند که در مواقع بحرانی برای کوتاه مدت می‌توان از این چاه‌ها بهره‌برداری کرد، تصریح کرد: یکی از مواردی که در پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد تامین برق است.

این مسئول بیان داشت: اوج مصرف برق استان هم اکنون ۳۷۵ مگاوات است که تلاش شده با نصب دیزل ژنراتور در مواقع اضطراری این مشکل برطرف شود. همچنین با راه‌اندازی خط انتقال برق ۴۸۰ مگاواتی از سد سیمره نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

پرویز شریفی در ادامه این نشست خبری وی به نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل در ۱۴ مدرسه استان ایلام اشاره و عنوان کرد: در این هفته پروژه‌های عمرانی مرتبط با پدافند غیرعامل از جمله پروژه‌های ارتباطی با نگاه پدافندی افتتاح می‌شوند .

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام اضافه کرد: به جهت اهمیت موضوع صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در یکی از مراکز نظامی با محور پدافند غیرعامل برگزار می‌شود. وی تصریح کرد: تامین نیازهای اساسی مردم در شرایط اضطراری به ویژه در حوزه تامین آب، برق و مواد غذایی از اولویت‌های سازمان پدافند غیرعامل است.

شریفی با بیان اینکه در مجموع ده‌ها ویژه برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان ایلام برگزار می‌شود، گفت: آموزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی از جمله بحث آموزشی سایبری برای کارشناسان IT در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام اضافه کرد: مردمی کردن فعالیت های این بخش به عنوان مسیری مطمئن برای دستیابی به اهداف مورد نظر است. وی کنگره عظیم اربعین را به عنوان مهمترین رویداد استان و کشور عنوان و بیان کرد: تلاش برای پیشگیری از مشکلات احتمالی در دستور کار قرار دارد. شریفی خاطر نشان کرد: در همین راستا و به منظور تامین آب زائران در ایام اربعین، هفت حلقه چاه حفر شده که یک حلقه مجهز به دیزل ژنراتور شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.