کدخبر : 6254
سه‌شنبه 10 اکتبر 2017 - 10:09
فاقددیدگاه

کوله پشتی های سنگین و دانش آموزان ناتوان

مشاهده می شود در بعضی روزهای هفته حمل کیف دانش آموز برای والدین و افراد بزرگتر نیز سخت بوده به طوری که طی کردن یک مسیر کوتاه بسیار آزار دهنده است.

پایگاه خبر جامک/ مهدی کاکاخانی

در آغازین روزهای شروع سال تحصیلی، تعدد کتب درسی به همراه سایر ملزومات مانند هر کتاب یک دفتر تحریر، بسته های مداد رنگی، ظروف غذا و ….، حمل “کوله” های بزرگ با وزن غیر قابل باور که عموما متناسب با وزن و جثه دانش آموزان پایه های ابتدای نبوده و این امر می تواند آسیب های جدی جسمی و عواقب ناگواری برای کودک به دنبال داشته باشد.

حتی مشاهده می شود در بعضی روزهای هفته حمل کیف دانش آموز برای والدین و افراد بزرگتر نیز سخت بوده به طوری که طی کردن یک مسیر کوتاه بسیار آزار دهنده است.

بی تردید بخشی از این مشکلات مربوط به نظام آموزشی ما، ضعف در برنامه ریزی ها، هدفمند نبودن حجم صفحات کتاب های درسی، پیاده سازی طرح ها و برنامه ها بر محور آزمون و خطا و ….، می باشد. بخش دیگری نیز به دلیل ناآشنایی و یا شاید هم بی خیالی تعدادی از آموزگاران مدارس به مقوله برنامه ریزی درسی در طی روزهای هفته و بهداشت جسمی دانش آموزان است.

در خصوص بخش اول که در حیطه سیاست های کلان وزارت آموزش و پرورش محسوب می شود،  اصلاحات اساسی برای به روز شدن نحوه ارائه دروس تحصیلی، حذف فیزیکی و یا کاستن از حجم کتاب های درسی و…. خارج از توان استان ها می باشد و هرگونه تغییر بایستی از طریق نمایندگان مجلس و دولت صورت گیرد. اما در خصوص بخش دوم انتظار می رود حوزه های مسئول در ادارات آموزش و پرورش استان و همچنین مدیران و اولیاء مدارس به مقوله تدوین برنامه های هفتگی و اولویت بندی دروس قابل ارائه در طی ایام هفته حساس باشند و سعی شود برای سبک سازی کوله پشتی های دانش آموزان مقاطع ابتدایی وسواس زیادی به خرج دهند.

شایسته است در زمان سنجش و بررسی شاخص های انتخاب معلمان نمونه، امتیاز و نمره بالایی به تدوین برنامه مناسب هفتگی و بهداشت جسمی دانش اختصاص یابد تا از این طریق علاوه بر تشویق و ایجاد انگیزه، توجه و اهتمام  معلمان به این مقوله بیشتر شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.