کدخبر : 6249
یکشنبه 8 اکتبر 2017 - 13:26
فاقددیدگاه

معرفی عرضه کنندگان مختلف فرآورده های خام دامی به مراجع قضایی

مدیر شبکه دامپزشکی چرداول گفت: از ابتدای امسال تاکنون 65 واحد متخلف عرضه کننده فرآورده های خام دامی در این شهرستان به مراجع قضایی معرفی شدند

جبار فیضی اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی از قصابی ها، رستوران ها، سوپر مارکت ها و مراکز عرصه فراورده های خام دامی نیز در مدت یاد شده صورت گرفته است.
وی افزود: ۶۵ پرونده تخلف در این حوزه ها تشکیل و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شدند که پس از رسیدگی متخلفان به پرداخت ۲۴۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده اند.
مدیر شبکه دامپزشکی چرداول یادآور شد: ۲ کشتارگاه در شهرستان فعالیت دارد که ۱۶۲ هزار قطعه طیور زنده صدور گواهی حمل بهداشتی آنان صادر شده است.
فیضی ادامه داد: ۲ هزار و ۶۲۲ لاشه گوسفند و بز و همچنین ۲۴۲ لاشه گاو از کشتارگاه های شهرستان مورد بازرسی بهداشتی و سلامت قرار گرفته که پس از صحت سلامتی مجوز فروش و عرصه آنان در بازار مصرف و فروش صادر شده است.
وی اظهار کرد: طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری و در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین دام و انسان ۷۵۴ هزار و ۲۹۷ نوبت سر واکسیناسیون علیه دام های سبک و سنگین صورت گرفته است که از این مقدار ۷۲۳ هزار و ۲۰ نوبت سر شامل واکسیناسیون آبله، تب برفکی، بروسلوز، ppr اکتیما، آنتروتوکسمی، آگلاکسی و قانقاریا در دام های سبک (گوسفند و بز) و همچنین ۳۱ هزار و ۲۷۷ نوبت سر شامل تب برفکی، بروسلوز، لمپی، اسکین و تیلریوز علیه دام های سنگین( گاو و گوساله) بوده است.
فیضی گفت: ۶۶۱ قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری مایه کوبی شده اند و ۳۲۰ مورد بازرسی بهداشتی در موضوع جوجه ریزی به میزان ۲ میلیون ۴۰۰ هزار قطعه در سطح مرغداری های شهرستان انجام گرفته است.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان چرداول اضافه کرد: تب مالت یکی از شایع ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که قابلیت انتقال دارد که پیشگیری و مبارزه با این بیماری از برنامه های اولویت دار و هدف اصلی سازمان دامپزشکی است.
فیضی تاکید کرد: دامداران با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای می توانند این شبکه و خود را در برابر بیماری ها و کنترل و مهار آن یاری کنند و باعث کاهش تلفات و خسارات احتمالی باشند.
شهرستان ۵۹ هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد که دارای ۲۱۵ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۶ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.