کدخبر : 6246
یکشنبه 8 اکتبر 2017 - 11:41
فاقددیدگاه

کلید واژه های امید بخش شهردار جدید

شهردار جدید بایستی بتواند با آرامش، بدون استرس و دریافت مشاوره درست و منطقی، معاونین و مدیران مناطق را متناسب با ظرفیت و توانایی های آنها انتخاب کند. باید به او اعتماد کرد و فرصت عملیاتی کردن برنامه ها داده شود. بی شک دستیابی به اهداف و اجرای برنامه ها، منوط به همراهی و پشتیبانی همه اعضای شورا، دلسوزی و مساعدت مجموعه نیروهای شهرداری، آرام سازی فضای عمومی جامعه توسط صاحبان رسانه و نهایتا احساس مسئولیت و یاری رساندن خود مردم به عنوان ذیفنعان اصلی می باشد.

پایگاه خبری جامک/مهدی کاکاخانی

در اولین روز کاری شهردار جدید شهر ایلام، بررسی کلید واژه های مورد اشاره او در جمع مدیران و معاونین شهرداری، می توان مسیر و نقشه راه مدیریت شهری را برای فصل جدید پیش بینی کرد.

“طالب صادقیان” که تحصیلات مرتبط با حوزه شهرسازی و مدیریت شهری دارد، در گام اول به درستی نیازمندهای شهر را به رخ کشید و شهر را به تابلوی زیبای هنری تشبیه کرد که آفریننندگان آن را شهروندانش قلمداد کرد.

مظلومیت مبلمان شهری را برجسته کرد. بهره مندی ساکنین سکونت گاههای غیررسمی از فضا و امکانات شهری را حق آنان دانست. ورودی های شهر را متناسب با شان و جایگاه مردم ندیده و هسته مرکزی شهر را با انبوهی از مشاغل مزاحم و مراکز عرضه خدمات ناهمگن، وصله ناجور پیکر خسته شهر برشمرد.

شهر را فقط جای خودرو فرض ندانست و پیاده روها را فدای سواره رو کردن خطا شمرد. پایین بودن سرانه فضای سبز را با طبع مردمان طبیعت دوست و کوهستان نشین همخوان ندید و از نداشتن المان های مفهومی که شناسنامه و هویت شهرها می باشند، گله مند بود. حوزه کار فرهنگی را با مشارکت بانوان کلید خواهد زد و آموزش حقوق شهروندی و تلاش برای ارتقاء شهرومند مداری در اولویت نخست بیان داشت. شفاف سازی فرایندها با الکترونیکی کردن خدمات قابل عرضه که منجر به رضایت مردم می شود را رمز موفقیت مجموعه دانست و در انتخاب معاونین، مدیران مناطق، مشاورین و …. شایسته سالاری را شعاری ندانست و خط بطلان بر قبیله گرایی و ایل سواری کشید.

حال برای اظهار نظر در خصوص میزان موفقیت و تاثیرگذاری سخنان “طالب صادقیان” بر ساکنین ساختمان پرستو، خیلی زود است. اما می شود رگه های امیدبخش و آلارم مثبت را در حذف تبلیغات ابتدای کار به رسم شهرداران ماقبل و همچنین معارفه ساده و بی پیرایش او مشاهده کرد.

بی تردید در هر دوره ای فرایند انتخاب شهردار با حاشیه ها و بعضا دلخوری هایی همراه است. نیک می دانیم تنها یک نفر می تواند به عنوان شهردار انتخاب شود. این یک نفر هم نمی تواند واجد تمام شاخص های مورد نظر باشد. از سوی دیگر منتخب شوراها به هر طریقی وابسته به یک منطقه، ایل و طوایف رنگارنگ ساکن در این شهر خواهد بود بنابراین همه ما شهروندان، بایستی شهردار و تیم کاری او را تا زمانی که در مسیر درست و منطقی گام برمی دارند مورد حمایت قرار دهیم.

شهردار جدید بایستی بتواند با آرامش، بدون استرس و دریافت مشاوره درست و منطقی، معاونین و مدیران مناطق را متناسب با ظرفیت و توانایی های آنها انتخاب کند. باید  به او اعتماد کرد و فرصت عملیاتی کردن برنامه ها داده شود. بی شک دستیابی به اهداف و اجرای برنامه ها، منوط به همراهی و پشتیبانی همه اعضای شورا، دلسوزی و مساعدت مجموعه نیروهای شهرداری، آرام سازی فضای عمومی جامعه توسط صاحبان رسانه و نهایتا احساس مسئولیت و یاری رساندن خود مردم به عنوان ذیفنعان اصلی می باشد. امید که چنین باد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.