کدخبر : 6166
دوشنبه 4 سپتامبر 2017 - 10:28
فاقددیدگاه

سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت استان از ۴ سال گذشته

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با بیان اینکه در 4 ساله اول دولت تدبیر و امید در استان ایلام 1 هزار و 800 میلیارد تومان در حوزه صنعت سرمایه‌گذاری شده است، گفت: در این مدت 177 فقره پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی تولیدی صادر و فعال شده است

مهندس «یارالله نصیری» در جریان بازدید تور خبرنگاران و اصحاب رسانه ایلام از واحدهای صنعتی ایلام در شهرک صنعتی و مجتمع پتروشیمی ایلام با بیان اینکه صنعت استان ایلام در نقطه عطف و درخشانی قرار دارد، اظهار کرد: طی این مدت در استان ایلام زمینه اشتغال یک هزار و ۹۱۶ نفر فراهم شده است .

نصیری به طرح‌های مهم و در دست اجرای حوزه صنعت در این استان اشاره و افزود: ۳۵ طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در نقاط مختلف استان در حال اجراست که از مهم‌ترین آنها می‌توان به طرح‌های بزرگی چون فاز دوم سولفات پتاسیم در ایوان، کوشاب غرب در شهرک صنعتی شباب، شمش فولاد زاگرس، فولادگستر آتنا، استیل کرد دره‌شهر و کارخانه سیمان دهلران اشاره کرد .

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اضافه کرد: سال گذشته با اجرای طرح «رونق واحدهای تولیدی» تعداد ۱۰۰ واحد برای توسعه یا فعال کردن تسهیلات دریافت کردند و در مدت چهار ساله دولت یازدهم در مجموع ۵۰ واحد صنعتی تولیدی تعطیل به چرخه تولید بازگشتند .

وی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد صنعت استان ایلام فعال است، عنوان کرد: امسال نیز طرح رونق تولید در حوزه صنعت استان ادامه دارد که ۱۲۰ واحد برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد واحد متقاضی دریافت تسهیلات تاکنون ۴۰ واحد به بانک‌ها معرفی شده که در بحث پرداخت تسهیلات مواردی چون داشتن پیشرفت فیزیکی حداقل ۶۰ درصد، بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده و تامین سرمایه در گردش واحدها مد نظر است .

نصیری در خصوص صنعت پتروشیمی استان نیز تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در حوزه پتروشیمی استان ایلام هزینه شده و یا در حال اجراست که این میزان اعتبار بیانگر تحول بزرگ استان در حوزه پتروشیمی است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به موضوع از بین رفتن رکود موجود در جامعه بعد از توافق برجام، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه صنعت در سطح استان مشغول فعالیت هستند .

یادآور می‌شود در این تور، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان از واحدهای تولیدی «زرجین بافت» و «پویا نخ» در شهرک صنعتی ایلام بازدید کردند.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.