کدخبر : 6152
دوشنبه 28 آگوست 2017 - 9:40
فاقددیدگاه
اعلام گزارش‌هایی مبنی بر ورود لوازم‌التحریر قاچاق به ایلام

عزم جدی دادگستری ایلام برای مبارزه با قاچاق

معاون پیشگیری دادگستری ایلام گفت: اخیران گزارش‌هایی مبنی بر ورود لوازم‌التحریر قاچاق واصل‌شده و تدابیر لازم در راستای با مبارزه با ورود قاچاق به استان اتخاذشده است.

«یدالله کسایی» با تأکید بر اینکه باید همه دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق کالا مبارزه جدی کنند، اظهار کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز حمایت از تولید داخلی لازم است کلیه دستگاه‌ها و خصوصاً سازمان‌های مسئول در امر مبارزه با قاچاق کالا در انجام وظایف خود قاطع و جدی باشند .

وی افزود: یکی از مواردی که می‌تواند به اقتصاد ملی لطمه وارد کند موضوع ورود کالا‌های خارجی است، خصوصاً اینکه کالا بدون مجوز و به‌صورت قاچاق وارد کشور شود.

کسایی خاطرنشان کرد: در کارگروه پیشگیری از قاچاقان کالا و ارز اقدامات خوبی انجام‌گرفته و تکلیف هرکدام از دستگاه‌ها در این رابطه هم در بحث پیشگیری و هم در بحث مقابله و برخورد مشخص و تصریح‌شده است .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام ادامه داد: خوشبختانه با تعامل و هماهنگی که بین دستگاه‌ها وجود دارد، میزان کالای قاچاق در استان ایلام چندان چشمگیر نیست .

کسایی افزود: اما اخیران گزارش‌هایی واصل‌شده که به لحاظ نزدیکی شروع سال تحصیلی سودجویان و قاچاقچیان درصدد واردکردن یکسری دفاتر و لوازم‌التحریر با مارک‌های خارجی با تبلیغ اسطوره‌های موردنظر غرب هستند که قطعاً این کالا‌ها نه‌تنها به اقتصاد داخلی لطمه وارد خواهند کرد بلکه نوعی ترویج فرهنگ غرب و ترویج سبک زندگی غربی و نهایتاً تضعیف و نابود کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی است .

وی تصریح کرد: لذا در این خصوص لازم است هم اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته و هم مقابله شود، زیرا جلوگیری از ورود کالای قاچاق و برخورد با آن ضرورتی انکارناپذیر است و ما باید در مقابله با ترویج فرهنگ غرب، معیار‌های اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی را برای نسل آینده تبلیغ کنیم و از طرفی ترویج سبک زندگی غربی نوعاً تهاجم فرهنگی و غارت و شبیخون فرهنگی است .

کسایی بابیان اینکه غرب در پی آن است که از طریق جنگ نرم ریشه فرهنگی اصیل ما را بخشکاند و از این را به سایر اهداف خود برسد تصریح کرد: در رابطه با گزارش دریافتی، مکاتبات با دستگاه‌های مسئول در بحث هوشیاری و اتخاذ تدابیر لازم صورت گرفته و اقدامات مناسب پیشگیرانه و مقابله‌ای در حال انجام است تا هم از آسیب به اقتصاد کشور و هم از ترویج فرهنگ غیر اسلامی جلوگیری شود.

منبع: ایسنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.