کدخبر : 6143
یکشنبه 27 آگوست 2017 - 13:48
فاقددیدگاه
امام جمعه ایلام؛

روحیه شهادت طلبی مردم عامل مانع حمله نظامی دشمنان به ایران است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان انقلاب همیشه در کمین برای ضربه زدن به نظام هستند، گفت: عامل اصلی که باعث ممانعت حمله نظامی دشمنان با وجود سلاح های جنگی پیشرفته به ایران اسلامی شده داشتن روحیه شهادت طلبی و فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم ایران و به ویژه جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز یکشنبه در آیین تشییع پیکر پنج تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شهر ایلام اظهار کرد: دشمن از روحیه شهادت طلبی ملت انقلابی ایران اسلامی و نسل جوان واهمه دارد و باید این روحیه دشمن شکن روز به روز در بین مردم جامعه گسترش و تقویت یابد.
وی افزود: یکی از راه های مهم ماندگاری دستاوردهای انقلاب و نظام و شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی و مدافع حرم، حفظ همین روحیه و فرهنگ شهادت طلبی، ایثار و از جان گذشتگی و ماندگاری آن است.
امام جمعه ایلام یادآور شد: حضور اقشار مختلف مردم در آئین تشییع پیکر پاک شهدا در واقع تجدید عهد و پیمان با آرمان های شهیدان ، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب است و پیچیدن عطر معطر شهدا باعث می شود که با فاصله گرفتن از دنیای فانی از پیام شهدا غافل نشویم.
حجت الاسلام لطفی با بیان اینکه پیام شهدا دفاع از دین اسلام و ارزش های الهی است، تاکید کرد: شهدای گرانقدر با از خودگذشتگی و ایثار و شهادمت وصف ناشدنی جان عزیز و شیرین خود را فدای حفظ انقلاب و دین مبین اسلام و رهنمون های اولیاء الله کردند.
وی با بیان اینکه شهادت میراث و یادگار گرانبهای خاندان رسالت است، اضافه کرد: مبارزه حق علیه باطل همیشگی بوده و مردم ما نیز باید همواره خود را برای دفاع از حق آماده باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: انقلاب اسلامی به برکت فرهنگ ایثار و شهادت و شهیدان رشید دفاع مقدس و مدافع حرم پایه های انقلاب را با وجود هجمه ها و توطئه های دشمنان و نظام سلطه مستحکم و ماندگار کرده است.
به گزارش ایرنا، پیکر پاک پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز بر روی دستان مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرستان ایلام تشییع شد.
قرار است فردا و همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) پیکر ۲ شهید در بخش زرین آباد از توابع شهرستان دهلران تشییع و به خاک سپرده شود و ۲ شهید دیگر نیز روز پنج شنبه و همزمان با سالروز فاجعه منا و روز عرفه در سرابباغ آبدانان و یک شهید دیگر نیز در سپاه حضرت امیر المومنین (ع) ایلام به خاک سپرده شوند.
استان ایلام هم اکنون میزبان ۶۸ شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی است ، هشت یادمان ملی و ۲۲ یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در این استان جانمایی شده است.
ایلام در دوران دفاع مقدس در جبهه میانی نبرد رزمندگان اسلام با دشمن بعثی قرار داشت و مردم این استان بیش از سه هزار شهید ، ۱۲ هزار جانباز و افزون بر ۳۰۰ آزاده در این راه پرافتخار تقدیم آرمان های نظام کرده اند.
منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.