کدخبر : 6092
یکشنبه 13 آگوست 2017 - 12:48
فاقددیدگاه

نانی که به سفره کارگران اخراجی بازنگشت!!!

خیلی باعث ناراحتی و عذاب است که در کنار این سفره وسیع برداشت و فروش نفت و گاز، گوشه ای برای نشستن فرزندان این دیار محروم وجود نداشته باشد.

اختصاصی پایگاه خبری جامک

“نان به سفره ی ۲۰۰ کارگر اخراجی بازگشت” این تیتر خبر سایت نزدیک به یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بود که در تیرماه سال قبل موجی از خوشحالی را در دل کارگران اخراج شده تاسیسات نفتی تنگ بیجار به وجود آورد. اما به واقع فقط یک خبر بود. خبری که هیچ وقت به وقوع نپیوست.

ماههاست کارگران بیکار شده حوزه نفتی تنگ بیجار به هر دری می زنند که شاید صدایشان شنیده شود. نیروهایی که حالا با بی نتیجه ماندن وعده های توخالی و پاس کاری های متعدد از پایتخت به نقطه مرزی، دچار یاس و ناامیدی شده اند.

کارگرانی با سوابق یک تا دو دهه تلاش که از کار بیکار شده و در شرایطی قرار گرفته اند که با وجود بالا رفتن سن و کاهش توانایی های جسمی،  فرصتی برای به کارگیری و استخدام آنها در جای دیگری وجود ندارد. نیروهایی که روزگار جوانی خویش را برای رونق و آبادانی این کشور صرف نمودند و اینک شایسته نیست بدین شیوه به حال خود رها شوند.

جای بسی تامل است در استانی با این میزان ظرفیت و بهره مند از منابع نفت و گاز که بایستی به رونق اشتغال و رشد اقتصادی منجر شود، نرخ بیکاری در سطح بالایی قرار داشته باشد و جوانان تحصیلکرده با مشکلات نداشتن شغل مناسب دست و پنجه نرم کنند. حتی معدود افرادی که برای امور کارگری و فعالیت های فیزیکی در شرکت های نفتی به کارگیری شده در فرصت های مختلف و با بهانه های واهی از کار بیکار می شوند. خیلی باعث ناراحتی و عذاب است که در کنار این سفره وسیع برداشت و فروش نفت و گاز، گوشه ای برای نشستن فرزندان این دیار محروم وجود نداشته باشد.

پرواضح است دو نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون تخصصی این حوزه می باشند و بیراه نیست عنوان شود که تاکنون کاری اثرگذار برای استفاده از این موقعیت انجام نشده است. شاید هم اتفاق هایی رخ داده اما بایستی بپذیریم هنوز آثار آنها نمایان نیست.

به هر تقدیر کارگران بیکار شده شرکت های نفت و گاز مخصوصا تاسیسات تنگ بیجار چشم امید به فرداهای روشن دارند. فرداهایی که منجر به رخدادادهای امیدبخش شود. سفره شان کوچک و قلب هایشان زخمی شده است. همین امروز آنها را دریابید، تردید نکنید فردا خیلی دیر است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.