کدخبر : 5995
دوشنبه 10 جولای 2017 - 15:09
فاقددیدگاه
مدیرعامل آبفار ایلام:

۲۰ روستا امسال از چرخه آبرسانی سیار خارج می‌شوند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: با بهره برداری از مجتمع های آبرسانی در دست اجرای این شرکت تلاش می شود تا پایان سال جاری، 20 روستای دیگر این استان از مدار آبرسانی سیار خارج و به شبکه آب شرب متصل شوند.

نورالله تیموری از آبرسانی سیار به ۵۱ روستای استان خبر داد و افزود: در پیک مصرف و فصل گرما این تعداد تا ۱۲۰ روستا نیز افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: هم اینک ۹۸٫۵ درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از ۱۷۷ هزار نفر در ۴۹۸ روستای این استان تحت پوشش خدمات این شرکت هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام با اشاره به اینکه ساخت هشت مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار آب و فاضلاب روستایی ایلام قرار دارد، یادآور شد: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با تکمیل تعداد دیگری از این مجتمع‌ها، تا پایان امسال ۲۰ روستای را از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.
وی ایجاد مجتمع های آبرسانی را دغدغه اصلی آبفای روستایی خواند و تاکید کرد: رسیدگی همه جانبه به روستاها، باعث ماندگاری و پایداری جمعیت و همچنین مهاجرت معکوس و حل معضل حاشیه نشینی در شهرها خواهد شد.
تیموری به میزان مصرف آب شرب در سطح روستاها نیز اشاره کرد و گفت: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای این استان به نسبت جمعیت بیش از ۲ برابر حد مجاز است.
به گفته وی، الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به ۴۵۰ لیتر نیز می رسد.
وی شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و اضافه کرد: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در استان هم اکنون به بالای ۹۹ درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت آبفار ایلام به نقش مخرب فرسودگی شبکه توزیع در هدر رفت اشاره کرد و افزود: مرور زمان و استفاده روزمره از تجهیزات از عمر ادوات مذکور می کاهد در این راستا بسیاری از شبکه ها و خطوط انتقال آب روستایی استان عمر مفید خود را از دست داده و نیاز به بازسازی دارند که این کارها در دستور کار است.
تیموری از شناسایی ۷۴۸ مورد انشعاب غیر مجاز در سطح روستاهای استان ایلام در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۹۵ مورد قطع و مسدود شده است.
به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۰ انشعاب غیر مجاز آب در روستاهای این استان شناسایی و قطع شده است.
تیموری به نقش رسانه ها در مدیریت مصرف آب اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داریم رسانه ها ضمن اطلاع رسانی جامع و ترویج فرهنگ صرفه جویی، شهروندان را فراگیری راهکارهای صرفه جویی یاری کنند.
به گزارش ایرنا، تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام ۴۵ هزار و ۵۴۴ مشترک است که از این شمار، ۸۸۵ مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و ۵۸۷ مشترک تجاری و صنعتی و ۴۳ هزار و ۹۹ نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.
منابع تامین آب روستایی استان ایلام ۱۶۶ منبع است که ۱۰۵ مورد آن را چشمه ها و ۶۱ مورد را چاه و قنات تشکیل داده است.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.