کدخبر : 5970
دوشنبه 3 جولای 2017 - 15:01
فاقددیدگاه
رئيس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت:

افزایش تعداد پروانه های صنعتی صادره در پایان بهار امسال

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ایلام از افزایش سهم اشتغال و تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی در طی سه ماهه اول امسال خبر داد.

“یاراله نصیری”  اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۲ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ثابت ۱۲۸ میلیارد ریال صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زمینه فعالیت پروانه های صادره گفت: گروه صنایع کانی غیر فلزی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است و بالغ بر ۵۰ درصد اشتغال پروانه های صادره در مدت یاد شده مربوط به این گروه می باشد. وی اضافه کرد: براساس آمارهای موجود در طی مدت مشابه سال گذشته تنها دو فقره پروانه طرح توسعه صنعتی صادر شده است.

مهندس نصیری خاطر نشان کرد: افزایش تعداد طرح های به بهره برداری رسیده در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان دهنده به بار نشستن طرح های ایجادی در سنوات قبل بوده است. وی افزود: با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی طرح های در دست اجرا، پیش بینی می شود تا پایان سالجاری شاهد افتتاح و بهره برداری از صنایع متوسط و بزرگ با اشتغالزایی مناسب در سطح استان باشیم.

مهندس نصیری در ادامه به آمار جوازهای تاسیس صادره در طی سه ماهه نخست امسال اشاره و افزود: در این مدت تعداد ۲۷ فقره جواز تاسیس صنعتی با حجم سرمایه گذاری مورد نیاز ۹۸۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی ۴۸۰ نفر صادر شده است که در این بخش نیز هم از نظر میزان حجم سرمایه گذاری مورد نیاز و هم از نظر پیش بینی اشتغالزایی این مجوزها،  رشد ۱٫۵ درصدی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در پایان با اشاره به ضرورت تلاش در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: در صورت حمایت از تولید داخلی و آسان سازی فرایند راه اندازی کسب و کار صنعتی، دستیابی به اهداف ترسیم شده شعار سال امکان پذیر بوده به طوری که معضل بیکاری و نبود فرصت های شغلی برای جوانان به عنوان یکی از مشکلات اساسی جامعه مرتفع خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.